zoomit

امکان اجرای نسخه پورت‌شده ویندوز ۱۱ روی سرفیس Duo 2 مایکروسافت فراهم شد

امکان اجرای نسخه پورت‌شده ویندوز ۱۱ روی سرفیس Duo 2 مایکروسافت فراهم شد

کوالکام از مدتی قبل، درحال ساخت تراشه‌های لپ‌تاپی است که برای دستگاه‌های ویندوزی قابل‌حمل مبتنی‌بر معماری‌های ARM با عمرباتری طولانی، طراحی شده‌اند. به‌نظر می‌رسد برخی توسعه‌دهندگان در بهره گرفتن از مزایای دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های مبتنی‌بر ARM از مایکروسافت سبقت گرفته‌اند. به‌عنوان مثال گوستاو مونس پیش‌از این موفق شده بود ویندوز ۱۱ را روی اولین نسل سرفیس Duo اجرا کند، اما جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت را روی سرفیس Duo 2 نیز نصب کرده است.

مونس با انتشار چند توییت، از اجرای نسخه‌ی پورت‌شده‌ی ویندوز ۱۱ روی سرفیس Duo 2 مایکروسافت خبر داد. البته وی اشاره کرده است که بسیاری از قابلیت‌های این دستگاه هنگام اجرای ویندوز، به‌درستی کار نمی‌کنند. درحالی‌که پنل نمایشگر به‌صورت جزئی کار می‌کند، اما سیستم‌عامل مذکور فقط یکی از هشت‌ هسته‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ را شناسایی می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • با فعال‌شدن UEFI روی سرفیس Duo 2 امکان اجرای ویندوز روی این گوشی فراهم شد
  • امکان نصب ویندوز ۱۱ با بوت دوگانه روی سرفیس Duo فراهم شد

به‌نوشته‌ی XDA، تلاش‌های اولیه برای اجرای ویندوز ۱۱ روی نسل دوم سرفیس Duo از ماه آگوست آغاز شد؛ زمانی‌که گوستاو و سایر مشارکت‌کنندگان در پروژه‌ی WOA، پشتیبانی اولیه از این دستگاه‌ را با نام SurfaceDouPkg به پروژه‌ی منبع‌باز Windows UEFI bootstrapper اضافه کردند. درحالی‌که مونس هیچ توضیحاتی درمورد روش نصب این سیستم‌عامل روی سرفیس Duo 2 منتشر نکرده است، اما ایده‌ی اجرای جدیدترین نسخه‌ی ویندوز روی گوشی هوشمندی که مایکروسافت آن را ساخته است، برای افرادی که به اندروید یا ویندوز اهمیت می‌دهند بسیار جذاب است.

اگر قصد اجرای ویندوز ۱۱ را روی سرفیس Duo 2 خود دارید، باید ابتدا باید قفل بوت‌لودر را غیرفعال کنید. نسخه‌ی پورت‌شده‌ی این سیستم‌عامل روی هر دو نسخه‌ی اروپایی و آمریکایی دستگاه مذکور اجرا می‌شود. به‌یاد داشته باشید هسته‌ی ویندوز ۱۱ هنگام راه‌اندازی سعی می‌کند یک رجیستر پشتیبانی‌نشده را در این دستگاه بخواند و بنابراین توصیه می‌شود قبل‌از اقدام به نصب آن، منتظر وصله‌های نرم‌افزاری جدید باشید تا از خطاهای پیش‌بینی‌نشده جلوگیری کنید. شایان‌ذکر است این‌ اقدام می‌تواند باعث ایجاد خرابی سرفیس Duo 2 شما شود.

اجرای سیستم‌عامل‌های مختلف روی دستگاه‌هایی که به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل کاملاً متفاوتی عرضه شده‌اند، همیشه جالب به‌نظر می‌رسد. این درحالی است که مایکروسافت از هفت ماه قبل مشغول آماده‌سازی به‌روزرسانی اندروید ۱۲L برای خانواده‌ی سرفیس Duo است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا