zoomit

یک نهاد غیر انتفاعی حقوق حیوانات از یوتیوب شکایت کرد

یک سازمان غیر انتفاعی حقوق حیوانات از یوتیوب به دلیل موفق نبودن در حذف فیلمهای مربوط به حیوان‌آزاری و همچنین سودآوری از آنها با نمایش تبلیغات شکایت کرد.

به گزارش گیزمودو و به نقل از نیویورک تایمز، سازمان غیر انتفاعی لیدی فریتینکر (Lady Freethinker) و بنیان‌گذار آن نینا ژاکل، شکایتی در دادگاه عالی کالیفرنیا در سانتا کلارا ارائه داده و ادعا کرده‌اند یوتیوب با بررسی نکردن گزارش‌هایی که کاربران در مورد فیلم‌هایی که برخی از آن‌ها نقض آشکار قوانین این شرکت هستند، سیاست‌های خود را نقض می‌کند. شاکیان در اسناد دادگاه نوشتند یوتیوب در اجرای قوانین مبارزه با حیوان‌آزاری ناموفق بوده است و سیاست‌های مربوط به این مسئله را به‌طور کامل اجرا نمی‌کند.

در نامه جداگانهای به وزارت دادگستری، تیم حقوقی لیدی فریتینکر یوتیوب را به کمک و حمایت از نقض قانون فدرال که تولید محتوایی که در آنها حیوانات «عمداً سوزانده، غرق یا خفه میشوند» را غیر قانونی اعلام میکند، متهم کرده است.

ویدئوهایی که توسط تایمز بررسی شدند نگران‌کننده بودند. در یکی از آنها فردی یک بچه میمون وحشتزده را که در پتو پیچیده شده بود فشار میداد. در ویدئویی دیگر میمونی به زمین بسته شده و ماری در حال نزدیک شدن به آن بود. در یکی از فایلها مار پیتونی دیده شد که سعی داشت یک توله‌سگ را خفه کند. در بررسیهای انجام‌شده مشخص شد که در بسیاری از آنها، تولیدکننده ویدئو باعث به وجود آمدن چنین شرایطی برای حیوان بخت‌برگشته شده است. مسئله این است که روی این ویدئوها تبلیغ قرار داده شده است و در نتیجه چنین محتواهایی برای تولیدکنندگانشان سودآوری دارند. برای مثال هنگام تحقیق، پیش از شروع ویدئوی مار پیتونی که پیشتر به آن اشاره شد، تبلیغاتی از شرکتهای Vrbo و Airbnb به نمایش درآمد.

به گزارش تایمز، وکلای لیدی فریتینکر در اسناد دادگاه نوشته‌اند:

یوتیوب از این فیلمها و نقش خود در توزیع آنها و همچنین حمایت مستمر از ایجاد، تولید و انتشارشان آگاه است. مایه تأسف است که این شرکت سود خود را بر اصول رفتار اخلاقی و انسانی با حیوانات بی‌گناه ترجیح داده.

یکی از سخنگویان Vrbo از طریق ایمیل به گیزمودو میگوید:

ما بر کمپینهای یوتیوب کنترلهای دقیقی اعمال میکنیم تا مطمئن شویم تبلیغات ما در کنار محتوایی که با ارزش برندمان مطابقت ندارد نمایش داده نشوند و ویدئوهای حیوانآزاری مطمئناً یکی از این موارد هستند. ما همچنین از فناوری و اتوماسیون برای سریعتر کردن فرایند بررسی استفاده میکنیم. در موارد نادری، ممکن است ویدئویی که با ارزشهای تجاری ما مطابقت ندارند، توسط کنترلرهای خودکار تشخیص داده نشوند. به محض اینکه متوجه شدیم این اتفاق افتاده است، بلافاصله بلاکلیستهای خود را با استفاده از اطلاعات جدید بهروز میکنیم.

به نظر شما همراهان نیوزلن، دلیل اینکه یوتیوب در این زمینه موفق عمل نکرده چیست؟ آیا این شرکت واقعاً سود خود را به انسانیت ترجیح می‌دهد؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا