بدافزار

فروش سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس

فروش سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس

شرکت NSO Group در پی جنجال‌های اخیر و پس از این که به لیست سیاه صادرات وزارت بازرگانی آمریکا اضافه شد، با کاهش درآمدهایش و خطر ورشکستگی به دلیل ناتوانی در بازپرداخت استقراضی که در سال ۲۰۱۹ برای تامین مالی انجام داده بود، روبرو شده است. این شرکت سال گذشته مشاورانی را برای کمک به پیگیری توافق استقراض جدید یا فروش استخدام کرد. روزنامه هاآرتس رژیم صهیونیستی نخستین رسانه‌ای بود که روز سه شنبه مذاکرات فروش با شرکت اینتگریتی را گزارش کرده بود.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، بلومبرگ به نقل از یکی از منابع آگاه نوشت: مذاکرات با خریداران احتمالی ادامه دارد و شرایط مورد توافق هنوز نهایی نشده است. این شرکت به پیشنهادهایی متمرکز شده است که دانش ساخت محصول جاسوس افزار پگاسوس را به خدمات امنیت سایبری دفاعی قوی تغییر می دهند.

یافته‌های تحقیقات یک کنسرسیوم متشکل از ۱۷ سازمان رسانه‌ای که ماه ژوییه سال گذشته منتشر شد، نشان داد جاسوس افزار پگاسوس که ساخت شرکت اسرائیلی NSO است، در هک تلفنهای هوشمند متعلق به روزنامه‌نگاران، فعالان و مدیران تجاری سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

پگاسوس به دولتها و سازمانهای دولتی فروخته شده و قادر بود از طریق یک لینک به تلفنهای همراه رخنه کند و پنهانی به ثبت ایمیلها، تماسها و پیامهای متنی بپردازد. در بعضی از موارد این جاسوس افزار بدون این که قربانی روی لینکی کلیک کند، خود را فعال می‌کرد. گروه NSO این ادعاها را تکذیب کرد. محققان گوگل در دسامبر اعلام کردند پیشرفتگی بدافزار گروه NSO با هکرهای دولتی نخبه برابری می‌کرده است.

بر اساس خبری که از سوی رویترز منتشر شد، آشر لِوی، رییس هیات مدیره شرکت NSO Group از سمت خود کناره گیری کرده است اما مرتبط بودن خروج خود با شکایتها یا پوشش رسانه‌ای از خشم بین‌المللی نسبت به نرم افزار هک پگاسوس را تکذیب کرد. وی به رویترز گفت: این شرکت را در پایان سال ۲۰۲۱ مطابق با برنامه‌هایی که پیش از مشکلات اخیر این شرکت طرح ریزی شده بودند، ترک کرده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا