zoomit

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی [مهر ۱۴۰۱]

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی [مهر ۱۴۰۱]

احتمالاً وقتی به دوستانتان بگویید قصد خرید لپ‌تاپ برای بازی دارید، با نظر کارشناسانه‌ی آن‌ها مواجه می‌شوید. برخی به شما می‌گویند قید لپ‌تاپ گیمینگ را بزنید و به ‌جای آن، کنسول بازی بخرید؛ برخی دیگر که خود را «پی‌سی گیمر» می‌دانند، فهرست بلندبالایی از معایب لپ‌تاپ‌ گیمینگ پیش روی‌ شما قرار می‌دهند و خرید یک کامپیوتر رومیزی گیمینگ را گزینه‌ی صحیح می‌دانند.

درنهایت، حرف هیچ‌کدام از آن‌ها مهم نیست؛ چراکه شما تصمیمتان را گرفته‌اید و دلایل خاص خودتان را برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ دارید. سؤال مهم این است که چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی را می‌توانیم گران‌ترین رسته از لپ‌تاپ‌ها بنامیم. اگر قیمت لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ قیمتی مشابه خودروهای تولید داخل دارند.

مهم‌ترین فاکتور انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ، «پردازنده گرافیکی» است!

برای یک «پی‌سی گیمر»، شخصی که کامپیوتر را برای بازی انتخاب کرده، فقط یک ‌چیز اهمیت دارد: کارت گرافیک! در نهایت این کارت گرافیک است که مشخص می‌کند چه بازی‌هایی را با چه کیفیتی می‌توانید اجرا کنید؛ بنابراین هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید پیش از هر چیز به کارت گرافیک دستگاه توجه کنید. به هیچ‌وجه به سراغ لپ‌تاپ‌هایی نروید که کارت گرافیک جدا ندارند و از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه با CPU استفاده می‌کنند؛ چراکه فقط می‌توانید بازی‌های قدیمی را در پایین‌ترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کنید.

پس به‌عنوان یک قاعده کلی، بهترین لپ‌تاپ مخصوص بازی، مدلی است که توانمند‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی را به‌ همراه داشته باشد. در مراحل بعدی به سراغ کیفیت بهتر نمایشگر، رم بیشتر و پردازنده مرکزی قدرتمندتر بروید.

لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ حین اجرای بازی

موضوع مهمی که باید در مورد لپ‌تاپ مخصوص بازی، به‌خصوص مدل‌های قدرتمند و گران‌قیمت بدانید این است که آن‌ها برای جایگزینی کامپیوتر رومیزی طراحی شده‌اند و به اصطلاح، Desktop Replacement نام دارند. چنین لپ‌تاپ‌هایی سنگین هستند و باتری آن‌ها شارژدهی ضعیفی دارد. به احتمال زیاد مجبور می‌شوید همیشه از آداپتور برق آن‌ها استفاده کنید؛ پس خیلی روی «قابل ‌حمل» بودنشان حساب نکنید.

مشخصه‌های اصلی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی

  • بهره‌مندی از پردازنده‌های توانمند
  • مجهز به توانمند‌ترین پردازنده‌های گرافیکی
  • استفاده از حافظه SSD در کنار حافظه حجیم HDD
  • نمایشگر با رزولوشن و نرخ‌ نوسازی بالا اما نه باکیفیت در نمایش دقیق رنگ‌ها
  • طراحی زمخت (به دلیل تعبیه‌ی سیستم‌ خنک‌کننده‌ی قوی)
  • زبان طراحی خاص و فضایی با نورپردازی RGB
  • عمر باتری بسیار اندک
  • وزن زیاد و قابلیت حمل پایین

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به دلیل بهره‌مندی از CPU و GPU توانمند، برای اموری مانند کاربری‌های سنگین ویرایش ویدئو و انجام محاسبات مهندسی هم گزینه‌ی مناسبی به ‌شمار می‌روند؛ اما ایدئال نیستند و اگر بازی بخشی از کاربری‌تان به شمار نمی‌رود، گزینه‌های بهتری با توان پردازشی بالا وجود دارد. در ادامه می‌خواهیم بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم.


بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۲۵ میلیون تومان (اقتصادی)

متأسفانه درحال‌حاضر برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید حداقل حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید؛ هرچند حتی با پرداخت این مبلغ هم حق انتخاب زیادی ندارید. در بازه‌ی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ از سری پردازنده‌های گرافیک GeForce GTX 1650 یا نهایتاً GeForece RTX 3050 بهره می‌برند؛ گرافیک‌هایی که امروزه به حداقلِ موردنیاز لپ‌تاپ‌های گیمینگ تبدیل شده‌اند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ در بازه‌ی قیمتی ۲۵ میلیون تومان، برای اجرای بازی‌ کامپیوتری با تنظیمات گرافیکی متوسط و رزولوشن Full HD عرضه می‌شوند؛ البته برای رسیدن به نرخ مطلوب ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه در بازی‌های سنگین، باید تنظیمات گرافیکی را روی حداقل قرار دهید.‌

لنوو IdeaPad Gaming 3-Q

بهترین لپ تاپ های گیمینگ - لنوو آیدیاپد گیمینگ 3

لنوو در صنعت کامپیوترهای شخصی همان نقشی را بازی می‌کند که شیائومی در صنعت گوشی‌های موبایل دارد؛ یعنی دستگاه‌های جذابی را با ارزش خرید زیاد وارد بازار می‌کند. «لنوو آیدیاپد گیمینگ ۳» جزو اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که مدل‌های مختلفی با سخت‌افزار متنوع دارد. لپ تاپ لنوو ایدیاپد گیمینگ ۳ با پردازنده‌ی اینتل Core i5-11300H و گرافیک انویدیا RTX 3050 قدرت کافی را برای اجرای بازی‌ها با تنظیمات حداقلی و انجام برخی از کارهای گرافیکی نیمه‌سنگین خواهد داشت؛ همچنین هشت گیگابایت رم DDR4 به‌همراه ۲۵۶ گیگابایت SSD، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ مات FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه تایپ C از دیگر امکانات این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی هستند. اگرچه بهتر است هنگام اجرای بازی‌ها لپ‌تاپ را به برق متصل کنید، اما باتری ۴۵ وات ساعتی ایدیاپد گیمینگ ۳ حدود ۲ تا ۴ ساعت در کاربری‌های معمولی کاربر را همراهی می‌کند؛ پیشنهاد می‌شود در اولین فرصت و پس از خرید لپ‌تاپ گیمینگ لنوو ایدیاپد ۳، حتماً رم و فضای ذخیره‌سازی دستگاه را حداقل تا دو برابر ارتقا دهید.

مقایسه قیمت آیدیاپد گیمینگ ۳ در فروشگاه‌های مختلف

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان (میان‌رده)

در بازه‌ی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان، اوضاع بهتر می‌شود و می‌توانید لپ‌تاپی بخرید که بازی‌های بیشتری با تنظیمات گرافیکی بالاتر اجرا کند؛ اما متأسفانه حتی با این قیمت هم نمی‌توانید لپ‌تاپ گیمینگ فوق‌العاده‌ای تهیه کنید که همه‌ی بازی‌های روز را با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی و به‌راحتی اجرا کند. از همه مهم‌تر، ظاهر لپ‌تاپ‌های گیمینگ هم در بازه قیمتی ۳۰ میلیون تومان تغییر می‌کند و با طراحی‌های خاص و فضایی به‌ همراه کیبورد با نور‌ پس‌زمینه‌ی رنگارنگ مواجه می‌شوید.

لنوو IdeaPad Gaming 3-VA

بهترین لپ تاپ گیمینگ - لنوو ایدیا پد 3 گیمینگ - Idea Pad Gaming 3 Lenovo رنگ مشکی

نسخه‌ی ۲۰۲۲ مدل محبوب «IdeaPad Gaming 3» لنوو تفاوت‌های زیادی با نسل پیشین خود ندارد و به‌غیراز پردازنده‌ی i5-12450H (نسل دوازدهم اینتل) و ویندوز ۱۱ پیش‌فرض، همان امکانات را دراختیار کاربر قرار می‌دهد؛ البته طراحی به‌روز و لوکس‌تر، نمایشگر ۱۲۰ هرتز ۱۵/۶ اینچ IPS LCD با وضوح FHD، گرافیک انویدیا RTX 3050 (توان ۸۵ وات)، ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD از دیگر امکانات لپ‌تاپ گیمینگ لنوو است که می‌توان انواع بازی‌ها را روی آن با تنظیمات گرافیکی و نرخ‌فریم معمولی تا خوب اجرا کرد.

مقایسه قیمت لنوو ایدیاپد ۳ گیمینگ ۲۰۲۲ در فروشگاه‌های مختلف

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۳۵ میلیون تومان (میان‌رده)

در رده‌ی قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان، پردازنده‌ی‌های گرافیکی استفاده‌شده توان بیشتری دارند و پردازنده‌ها نیز از سری i-7 اینتل یا Ryzen 7 ای‌ام‌دی هستند.

ایسوس مدل ROG Strix G15 G513RC-HN101

ایسوس جی 15 | Asus G15

لپ‌تاپ زیبا و قدرتمند «ایسوس ROG Strix G15» با پردازنده‌ی Ryzen 7 6800H ای‌ام‌دی و گرافیک RTX 3050 انویدیا (۹۵ وات) از توان پردازشی و گرافیکی خوبی برای انجام کارهای گرافیکی و اجرای بازی‌های سنیگین بهره می‌برد. رم ۸ گیگابایت و حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت SSD نیز به‌نظر کافی می‌رسند که البته بعد از خرید این دستگاه و در صورت امکان، حتماً به‌فکر ارتقای دوبرابری هریک باشید.

مقایسه قیمت ایسوس ROG Strix G15 در فروشگاه‌های مختلف

انتخاب جایگزین: لنوو ایدیا پد گیمینگ ۳-W

بهترین لپ تاپ گیمینگ - لنوو ایدیا پد 3 گیمینگ - Idea Pad Gaming 3 Lenovo رنگ مشکی

بازهم مدل دیگری از «لنوو ایدیا پد ۳ گیمینگ» را برای خرید به شما پیشنهاد می‌دهیم که از پردازنده‌ی جدید و قدرتمند i7-12650H اینتل (نسل دوازدهم) به‌همراه گرافیک ۸۵ وات انویدیا RTX 3050، نمایشگر ۱۵/۶ اینچ ۱۲۰ هرتز IPS LCD با وضوح Full HD، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD ترکیب خوب و ارزنده‌ای را دراختیار کاربران قرار می‌دهد که از پس اجرای بازی‌های نسبتاً سنیگن به‌خوبی برمی‌آید.

مقایسه قیمت لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 لنوو در فروشگاه‌های مختلف

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان (بالارده)

Legion 5-NC

لنوو لیجن 5 | Lenovo Legion 5

هرچند شاید پردازنده‌ی قدرتمند و بهینه‌ی Ryzen 7 5800H ای‌ام‌دی کمی قدیمی شده باشد، اما در ترکیب با گرافیک ۱۳۰ وات RTX 3060 موجود در بطن لپ‌تاپ لنوو لژیون ۵ (لیجن ۵) عملکرد فوق‌العاده‌ای در اجرای انواع بازی‌های سنگین از خود به نمایش می‌گذارد. از دیگر امکانات Legion 5 می‌توان به نمایشگر ۱۵/۶ اینچ ۱۶۵ هرتز IPS LCD با وضوح FHD، یک ترابایت SSD و ۱۶ گیگابایت رم اشاره کرد.

مقایسه قیمت Legion 5 لنوو در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی Legion 5 لنوو

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان (بالارده)

Legion 5 Pro-D لنوو

بهترین لپ تاپ گیمینگ | لنوو لیجن ۵ پرو - Legion 5 Pro Lenovo

پردازنده‌ی مرکزی ۷ نانومتری و قدرتمند Ryzen 7 5800H و هشت گیگابایت گرافیک ۱۴۰ وات انویدیا GeForce RTX 3070 از مشخصات کلیدی لپ تاپ لنوو مدل «لیجن ۵ پرو» هستند. نمایشگر مات ۱۶ اینچ ۱۶۵ هرتز با دقت ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل، ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ SSD به همراه ۴ درگاه USB3، دو درگاه تایپ C، طراحی زیبا و ابعاد مناسب از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که ارزش خرید لیجن ۵ پرو لنوو را بسیار بالا می‌برد.

مقایسه قیمت لنوو لیجن ۵ پرو در فروشگاه‌ها

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۵۵ میلیون تومان (بالارده)

NUC X15 اینتل

بهترین لپ تاپ گیمینگ - اینتل ان یو سی ایکس ۱۵ | Intel NUC X15 رنگ مشکی

لپ‌تاپ «اینتل مدل NUC X15» علاوه‌برداشتن نمایشگر ۱۵/۶ اینچ ۲۴۰ هرتز IPS LCD با وضوح FHD، پردازنده‌ی Core i7-11800H اینتل، گرافیک ۱۴۵ وات RTX 3070 انویدیا، ۳۲ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD از کیبورد مکانیکی و بدنه‌ی خوش‌ساخت فلزی هم بهره می‌برد که هرچه‌بیشتر این دستگاه را خاص و استثنایی می‌کند.

مقایسه قیمت اینتل مدل NUC X15 در فروشگاه‌ها

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۶۵ میلیون تومان (بالارده)

ایسوس Strix G15

ایسوس جی 15 | Asus G15

«لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Strix G15» انواع مختلفی دارد که نسخه‌ای با پردازنده‌ی Ryzen 9 5900HX، گرافیک RTX 3070Ti و نمایشگر ۱۵/۶ اینچ ۱۶۵ هرتز FHD می‌تواند بهترین لپ‌تاپ گیمینگ در بازه‌ی حدود ۶۵ میلیون تومان باشد. ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و یک ترابایت حافظه‌ی SSD نیز برای اجرای اکثر بازی‌ها کافی خواهد بود. G15 ایسوس با بدنه‌ی خوش‌ساخت، طراحی جذاب در کنار باتری ۹۰ وات‌ساعتی، ۳ درگاه USB3 و یک درگاه تایپ C و کیبورد با نور پس‌زمینه یکی از بهترین دستگاه‌های گیمینگ موجود در بازار محسوب می‌شود.

مقایسه قیمت خرید لپ تاپ ROG Strix G15

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۷۵ میلیون تومان (بالارده)

ام‌اس‌آی Vector GP76 12UGS

بهترین لپ تاپ های گیمینگ | ام‌اس‌آی وکتور جی پی ۷۶ - MSI Vector GP76 12UGS

دربازه‌ی قیمتی حدود ۷۵ تا ۸۰ میلیون تومان دو لپ‌تاپ بسیار قدرتمند، زیبا و به‌روز از MSI وجود دارد که از بهترین دستگاه‌های گیمینگ قابل‌حمل محسوب می‌شوند. پیشنهاد اول newslan لپ‌تاپ «ام‌اس‌آی مدل Vector GP76» است که از نسل دوازدهم (Alder Lake) پردازنده‌های اینتل Core i7 به‌همراه گرافیک انویدیا RTX 3070 Ti بهره می‌برد، ترکیبی که امکان اجرای بازی‌های سنگین با بهترین کیفیت و بیشترین نرخ فریم را فراهم می‌کند؛ همچنین وجود ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و یک ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع M.2 NVMe PCIe Gen4 ×۴ در اجرای هرچه سریع‌تر انواع وظایف کمک شایانی خواهد کرد. نمایشگر ۱۷/۳ اینچ FHD با نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز با پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P3، کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌زمینه، بهره‌مندی از Wi-Fi 6E، سه درگاه USB3.2 و یک درگاه تایپ C نیز ار دیگر امکانات Vector GP76 ام‌اس‌آی هستند.

مقایسه قیمت خرید لپ تاپ Vector GP76 12UGS ام اس آی

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۸۰ میلیون تومان (بالارده)

ام‌اس‌آی Raider GE66 12UGS

بهترین لپ تاپ های گیمینگ | ام‌اس‌آی ریدر جی ای ۶۶ - MSI Raider GE66 12UGS

دیگر لپ‌تاپ گیمینگ MSI که ارزش خرید بسیار بالایی در بازه‌ی حدود ۸۰ میلیون تومان دارد، جدیدترین مدل سری «Raider GE66 ام‌اس‌آی» است که مانند محصول قبلی معرفی‌شده از پردازنده‌ی Core i7-12700H و گرافیک انویدیا RTX 3070 Ti بهره می‌برد؛ بااین تفاوت که رم ۱۶ گیگابایتی این دستگاه گیمینگ از نوع بسیار پرسرعت DDR5-4800 است و نمایشگر آن نیز ابعاد کوچکتر ۱۵/۶ اینچی دارد. از طرف دیگر باتری ۹۹/۹ وات‌ساعتی GE66 حدود ۵۴ درصد حجیم‌تر از Vector GP76 است و وبکم آن نیز از رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می‌برد درحالی‌که مدل قبلی وبکمی HD داشت. در هرصورت پیشنهاد ما برای آن دسته از گیمرهای ویندوزی که نمایشگر بزرگ ۱۷ اینچی نیاز ندارند، خرید مدل Raider GE66 ام‌اس‌آی است که رم سریع‌تر، باتری حجیم‌تر و کیفیت وبکم بالاتری دارد.

پیشنهاد می‌شود پیش از خرید لپ‌تاپ گیمینگ MSI، حتماً مقاله‌ی «بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI Raider GE66 12UGS مدل ۲۰۲۲» را در newslan بخوانید.

مقایسه قیمت خرید لپ تاپ Raider GE66 12UGS ام اس آی

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۱۰۰ میلیون تومان (پرچم‌دار)

برای افرادی که ذوب در دنیای کامپیوتر مخصوص بازی هستند و به‌اصطلاح خود را عضوی از PC Master Race می‌دانند، هیچ محدودیتی برای هزینه کردن وجود ندارند؛ افرادی که از خورد و خوراک و لباس می‌گذرند؛ ولی همیشه باید بهترین سخت‌افزار گیمینگ را داشته باشند؛ بنابراین نمی‌توانیم چنین افرادی را با محصولاتی که تا به اینجا معرفی کردیم، راضی نگه داریم. قطعاً برای افراد عادی هزینه کردن مبلغی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان برای یک کامپیوتر قابل ‌حمل، غیرمعقول به‌نظر می‌رسد؛ ولی به هر صورت باید بدانید که افرادی هم هستند که این کار را با کمال میل انجام می‌دهند.

Legion 7 لنوو

بهترین لپ تاپ گیمینگ - لنوو لیژن 7 - Lenovo Legion 7

«لنوو لیجن ۷»، یک هیولای به‌تمام معنی است که از پس هر کاری که به آن سپرده شود به‌خوبی تمام برمی‌آید. پردازنده‌ی Ryzen 9 5900HX، گرافیک ۱۶۵ وات RTX 3080 انویدیا به‌همراه ۳۲ گیگابایت رم، یک ترابایت SSD و نمایشگر ۱۶ اینچ ۱۶۵ هرتز با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ و دقت ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل یکی از بهترین مجموعه‌های گیمینگ قابل‌حمل بازار را ساخته است که اجرای انواع بازی‌های سنگین روی این دستگاه را به‌سادگی آب خوردن می‌کند.

مقایسه قیمت Legion 7 لنوو در فروشگاه‌های مختلف

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ بدون در نظر گرفتن قیمت

Raider GE76 12UHS ام اس آی

بهترین لپ تاپ گیمینگ - ام اس آی رایدر جی ای ۷۶ | MSI Raider GE76 12UHS

اگر قصد دارید بهترین لپ‌تاپ ویندوزی بازار را مال خود کنید و از طرف دیگر برای بازی کردن، به‌هردلیلی، سراغ پلی استیشن سونی یا ایکس باکس مایکروسافت نمی‌خواهید بروید، صرف‌نظر از منطقی بودن این مقدار هزینه، بهترین گزینه‌ی ممکنی که پیش‌روی شما است، لپ‌تاپ «Raider GE76 ام اس آی» است. این لپ‌تاپ گیمینگ از قوی‌ترین و به‌روزترین سخت‌افزار ممکن سیستم‌های ویندوزی بهره می‌برد؛ پردازنده‌ی اینتل Core i9-12900H در ترکیب با گرافیک ۱۶ گیگابایتی انویدیا GeForce RTX 3080 Ti قدرت ماورایی ایجاد می‌کند که برای انجام تمامی کارهای سنگین با یک دستگاه قابل‌حمل کاملاً ایدئال است. نمایشگر ۱۷/۳ اینچ ۱۲۰ هرتز ۴K با پنل IPS LCD، دو ترابایت حافظه‌ی SSD و ۶۴ گیگابایت رم از نوع DDR5-4800 از دیگر امکاناتی است که این دستگاه را تبدیل به نمونه‌ای بی‌نقص می‌کند. قیمت لپ‌تاپ Raider GE76 ام اس آی در بازار ایران چیزی حدود ۱۵۰ میلیون تومان است!

مقایسه قیمت لپ‌تاپ Raider GE76 ام اس آی در فروشگاه‌های مختلف

برای مطالعه اطلاعات فنی و قیمت روز همه لپ‌تاپ‌ها می‌توانید به بخش دیتابیس newslan مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی برای تبادل نظر در مورد لپ‌تاپ فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالات خود را مطرح کنید.

پرسش‌های متداول

برای بازی کردن، لپ‌تاپ‌ گیمینگ بهتر است یا کامپیوتر رومیزی؟

به‌صورت کلی، کامپیوترهای رومیزی قدرت بیشتری با قیمت یکسان ارائه می‌دهند و در ضمن قابلیت ارتقا دارند؛ ولی لپ‌تاپ‌های گیمینگ قابل‌ حمل هستند و با آن‌ها می‌توانید در هرجایی بازی‌های موردعلاقه‌تان را اجرا کنید.

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی چه مشکلاتی دارند؟

بزرگ‌ترین مشکل لپ‌تاپ‌های گیمینگ، گرم شدن بیش‌ازحد بدنه و صدای زیاد سیستم خنک‌کننده آن‌ها است. به‌علاوه برخلاف کامپیوترهای رومیزی، امکان ارتقای قطعات داخلی لپ‌تاپ‌ها وجود ندارد و پس از چند سال از رده خارج می‌شوند. اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ فقط زمانی با حداکثر سرعت کار می‌کنند که از آداپتور برق استفاده کنید.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان کدام مدل است؟

برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان باید مدلی با پردازنده‌ی i5-12450H و گرافیک RTX 3050 را تهیه کنید. پیشنهاد ما لنوو ایدیاپد گیمینگ ۳ است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا