zoomit

نگرانی ژاپن از تسلط اپل و گوگل بر بازار سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند

نگرانی ژاپن از تسلط اپل و گوگل بر بازار سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند

گفته می‌شود دولت ژاپن گزارشی مبنی‌بر امکان وضع مقررات به‌منظور تضمین رقابت عادلانه در بازار سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند که توسط دو شرکت بزرگ آمریکایی یعنی اپل و گوگل قبضه شده، منتشر کرده است. Kyodo New می‌نویسد اپل روز گذشته به این گزارش اعتراض کرده است.

غول بزرگ صنعت فناوری که با گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل iOS حضور پررنگی در بازار موبایل دارد می‌گوید: «در کمال احترام، با برخی از نتیجه‌گیری‌های گزارش دولت ژاپن مخالفیم.» دولت ژاپن می‌گوید که از سلطه‌ی بی‌چون‌وچرای گوگل و اپل بر بازار سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند نگران است.

اپل می‌گوید در تمامی شاخه‌هایی که مشغول فعالیت در آن‌ها است با «رقابت شدید» دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و به «تعامل سازنده با دولت ژاپن» ادامه خواهد داد.

در همین حین گوگل با انتشار بیانیه‌ای جداگانه می‌گوید همواره به‌شکل فعالانه با دولت ژاپن همکاری داشته و کمک‌های فراوانی به صنعت کرده است. گوگل همچنین می‌گوید که بررسی‌های بیشتری روی مفاد گزارش دولت ژاپن انجام خواهد داد.

دولت ژاپن در گزارشی که نتیجه‌ی بحث درباره‌ی رقابت در بازارهای دیجیتالی است، می‌گوید نصب پیش‌فرض اپلیکیشن‌های وب‌گردی اپل و گوگل روی گوشی‌های هوشمند، مشکل‌ساز است. این گزارش پیشنهاد تصویب قوانینی را می‌دهد تا از اقداماتی که مانع تصمیم‌گیری و انتخاب کاربران می‌شود جلوگیری شود. چون به عقیده‌ی دولت ژاپن، این نوع اقدامات فضای رقابت را از بین می‌برند.

دولت ژاپن همچنین نگرانی خود را درباره‌ی سیاست‌های اپ استور ابراز کرده است. ژاپن می‌گوید توسعه‌دهندگان مجبورند اپلیکیشن‌های خودشان را تنها روی اپ استور منتشر کنند و کارمزد زیادی که اپل دریافت می‌کند، نگران‌کننده است. دولت ژاپن از ارائه‌دهندگان سیستم‌های عامل درخواست کرده به کاربران اجازه دهند که اپ استور مدنظرشان را خودشان انتخاب کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل و گوگل تحت بررسی آژانس ضد انحصار ژاپن قرار دارند

دولت ژاپن پیش از انتشار گزارش نهایی، نظرسنجی‌های عمومی انجام می‌دهد و جلسات بیشتری برگزار می‌کند.

این نخستین بار نیست که سیاست‌های اپل و گوگل زیر سؤال می‌رود. این دو شرکت در سال‌های اخیر با چالش‌های فراوانی در بازارهای مختلف مواجه شده‌اند. سناتورهای ایالات متحده و اعضای اتحادیه‌ی اروپا به‌شکل جداگانه در تلاش‌اند با وضع قوانینی جدید، قدرت اپل و گوگل را مهار کنند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا