zoomit

دولت آمریکا تحریم‌های هواوی را کاهش می‌دهد

دولت آمریکا تحریم‌های هواوی را کاهش می‌دهد

براساس گزارش بلومبرگ، دولت ایالات متحده با هدف حفظ رهبری آمریکا در تعیین استانداردهای بین‌المللی، تصمیم گرفته است محدودیت‌های مربوط به ارائه‌ی فناوری‌های حیاتی به شرکت‌های حاضر در فهرست سیاه را کاهش دهد. دولت جو بایدن نگران است که پیشرفت‌های اخیر چین جایگاه آمریکا را به‌خطر بیندازد.

اداره‌ی صنعت و امنیت، از زیرشاخه‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده، از وضع قانون جدیدی خبر داده است که برمبنای آن، زمانی‌که سازمان‌ها درباره‌ی استانداردها بحث و تصمیم‌گیری می‌کنند، شرکت‌های آمریکایی می‌توانند برخی از فناوری‌ها و نرم‌افزارهای خاص را ارائه دهند. به‌موجب وضع قانون جدید، شرکت‌های آمریکایی برای ارائه‌ی فناوری‌های «سطح پایین» به شرکت‌های تحریم‌شده‌ای نظیر هواوی، به کسب مجوز از دولت نیازی نخواهند داشت.

دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ هواوی و تعدادی دیگر از شرکت‌های غیر‌آمریکایی وابسته را به فهرست سیاه اضافه کرد. قرارگرفتن در فهرست سیاه باعث می‌شود هواوی امکان دسترسی به تأمین‌کنندگان مهم آمریکایی را نداشته باشد. وزارت بازرگانی می‌گوید تحریم هواوی باعث شده است مشارکت شرکت‌های آمریکایی در فعالیت‌های مربوط به تعیین استاندارد کاهش یابد؛ آن‌هم در شرایطی که شرکت‌های چینی با سرمایه‌گذاری سنگین مشغول افزایش نفوذ خود هستند.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایالات متحده آمریکا: هواوی می‌تواند به داده‌های موشکی و نظامی دسترسی پیدا کند
  • متخصصان هواوی دست‌به‌کار شدند؛ این فناوری جدید تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند

واشینگتن نگران است که دولت چین و شرکت‌های بزرگ چینی نقش پررنگ‌تری در گروه‌هایی پیدا کنند که مسئولیت‌های خطیری در حوزه‌ی فناوری دارند و نحوه‌ی طراحی فناوری‌های جدید را تعیین می‌‌کنند. دولت آمریکا می‌گوید کاهش مشارکت شرکت‌های آمریکایی در‌نهایت باعث می‌شود شرکت‌هایی که از‌نظر ایالات متحده تهدیدی برای امنیت ملی به‌حساب می‌آیند، مزیتی رقابتی دریافت کنند.

معاون وزیر بازرگانی آمریکا در بخش صنعت و امنیت می‌گوید سرمایه‌گذاران آمریکایی باید در سازمان‌های بین‌المللیِ تعیین‌کننده‌ی استانداردها مشارکت کنند؛ به‌خصوص در زمان تعیین برخی از استانداردهایی که اهمیت زیادی برای امنیت ملی دارند. دولت آمریکا هواوی را به دولت چین وابسته می‌داند و از این شرکت به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی یاد می‌کند؛ البته هواوی بارها این ادعاها را تکذیب کرده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا