zoomit

دلایل سوختن موتور یخچال؛ هر آنچه برای پیشگیری باید بدانید!

دلایل سوختن موتور یخچال؛ هر آنچه برای پیشگیری باید بدانید!

از کار افتادن یا سوختن موتور یخچال از رایج‌ترین خرابی‌های این دستگاه به‌شمار می‌رود؛ حادثه‌ای که باتوجه به قیمت یخچال فریزر و برند آن، می‌تواند هزینه‌های هنگفتی را به‌دنبال داشته باشد. در ادامه این مقاله از نیوزلن به دلایل خرابی موتور یخچال می‌پردازیم و علت هر ایراد را به‌صورت دقیق توضیح می‌دهیم. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، انواع مختلف یخچال را دربر می‌گیرد و تنها به یک برند اختصاص ندارد.

کمپرسور یخچال چیست؟

کمپرسور یا موتور مهم‌ترین قطعه‌ی یخچال فریزر محسوب می‌شود که در نبود آن، دستگاه کار نمی‌کند. موتور یخچال شامل مجموعه‌ای از قطعات نظیر میلنگ پیستون و سوپاپ است و تمامی آن‌ها برای هدفی یکسان، یعنی تولید سرما در یخچال کار می‌کنند. چرخش دورانی میلنگ باعث می‌شود که پیستون‌ها به پایین و بالا حرکت کنند. پیستون‌ها دقیقاً کاری شبیه تلمبه زدن را انجام می‌دهند و مرتب باز و بسته می‌شوند تا گاز داخل لوله‌ها و همچنین سیلندر‌ها به‌جریان بیفتد.

کمپرسور یخچال شبیه یک پمپ عمل می‌کند و گاز مبرد را در لوله‌ها به‌حرکت در می‌آورد. کمپرسور موتوری است که مایع خنک کننده را فشرده می‌کند و از طریق کندانسور و اوپراتور مبرد را به گردش در می‌آورد. همچنین از کمپرسور برای فشرده‌سازی و تبدیل مجدد گاز از حالت بخار به مایع استفاده می‌شود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا