zoomit

این شرکت هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند رؤیاهایتان را کنترل کنید

این شرکت هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند رؤیاهایتان را کنترل کنید

اریک ولبرگ و وسلی بری ماه مارس با یکدیگر ملاقات کردند. ولبرگ به‌دنبال ایده‌ی استفاده از رؤیاهای شفاف برای کشف خودآگاهی بود. ازطرف دیگر بری در زمینه‌ی ترجمه‌ی سیگنال‌های عصبی در هنر فعالیت داشت. هردو نفر به روش استفاده از ابزارهای تصویربرداری مغز برای ترسیم الگوهای فکری افراد بسیار علاقه‌مند بودند.

ولبرگ و بری که به‌ترتیب ۲۹ و ۲۷ سال سن دارند پس‌از ملاقاتشان شرکت Prophetic را تأسیس کردند. این استارتاپ درحال حاضر به‌عنوان سازنده‌ی اولین دستگاه پوشیدنی جهان برای تثبیت رؤیاهای شفاف شناخته می‌شود که با ظاهری شبیه هدبند، سیگنال‌های فراصوت متمرکز منتشر می‌کند.

رؤیای شفاف زمانی اتفاق می‌افتد که فرد در خواب متوجه می‌شود که درحال خواب‌دیدن است و شاید بتواند در این سناریو بخش‌هایی از رؤیای خود را کنترل کند.

Prophetic فعالیت خود را با مشارکت صندوق پیشاهنگی a16z و سرمایه‌گذاری جمعی ۱٫۱ میلیون‌دلاری آغاز کرد. دستگاه نمونه‌ی ساخت این استارتاپ Halo نام دارد. در واقع Prophetic برای تولید هدست مذکور با Card79 همکاری کرده است؛ شرکتی که سخت‌افزارهای موردنیاز برای رابط مغز و کامپیوتر نورالینک را طراحی و تولید می‌کند.

اقدام Prophetic برای ساخت دستگاه تثبیت رؤیای شفاف در زمانی انجام می‌شود که فقط تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های هوش مصنوعی درحال سرمایه‌گذاری روی محصولات یا ابزارهای پوشیدنی هستند. Humane AI، که توسط تعدادی از کارمندان سابق اپل در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، هفته‌ی گذشته در رویداد مُد پاریس، ابزار پوشیدنی خود موسوم‌به AI Pin را درمعرض دید عموم قرار داد. جانی آیو، طراح مشهور آیفون و سم آلتمن مدیرعامل OpenAI نیز درحال مذاکره درمورد پروژه‌ی سخت‌افزاری هوش مصنوعی هستند.

ولبرگ و بری، مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری پروپیتیک، قصد دارند نمونه‌ی اولیه‌ی نیمه‌کار را اواخر ماه یا اوایل نوامبر به‌نمایش بگذارند. البته این تیم دونفره می‌گویند برای تکمیل آزمایش‌ نمونه‌ی اولیه باید تا سه‌ماهه‌ی سوم یا چهارم ۲۰۲۴ و پایان دوره‌ی یک‌ساله‌ی مطالعات روی تصویربرداری مغزی منتظر ماند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا