zoomit

تأمین تقریباً ۱۰۰ درصد برق کالیفرنیا با انرژی تجدیدپذیر در ماه آوریل

تأمین تقریباً ۱۰۰ درصد برق کالیفرنیا با انرژی تجدیدپذیر در ماه آوریل

براساس آنچه Bloomberg می‌نویسد ایالت کالیفرنیای آمریکا که در تلاش است تا ۲۵ سال آینده شبکه‌ی برق عاری از کربن روی کار بیاورد، اوایل ماه جاری میلادی قدم مهمی در راستای دستیابی به این هدف برداشت.

در روز ۳ آوریل ۲۰۲۲ (۱۴ فروردین ۱۴۰۱) ساعت ۱۵:۳۹ به وقت محلی، ۹۷ درصد از شبکه‌ی اصلی برق کالیفرنیا با استفاده از انرژی تجدیدپذیر فعالیت کرد تا رکورد جدیدی ثبت شود. رکورد قبلی مربوط به یک هفته قبل از آن بود، جایی که ۹۶٫۴ درصد از برق ازطریق انرژی تجدیدپذیر تأمین شد.

مدیرعامل اپراتور مستقل سیستم کالیفرنیا در بیانیه‌ای می‌گوید: «درست است که این رکوردها متعلق‌ به زمانی کوتاه‌ هستند، اما همین دستاوردها پیشرفت‌هایی را به نمایش می‌گذارند که با اتکا به آن‌ها می‌توان به‌طور حتم به اهداف کالیفرنیا برای انرژی پاک دست پیدا کرد.»

مقاله‌های مرتبط:

  • انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران؛ ظرفیت‌ها و فناور‌ی‌ها
  • انرژی تجدیدپذیر ۱۰۰ درصد در دنیای واقعی به چه معنا است؟

تولید برق از خورشید و باد معمولاً در فصل بهار به اوج می‌رسد، چون در این بازه‌ی زمانی شاهد آب‌و‌هوایی مطلوب و زاویه‌ی مناسب از خورشید هستیم.

دستیابی به رکورد ۹۷ درصدی اتفاقی پراهمیت محسوب می‌شود، بااین‌حال ایالت کالیفرنیا در دو تابستان اخیر تقلای زیادی برای تأمین انرژی برق کرده، چون کالیفرنیا به دلایل زیست‌محیطی فعالیت تعدادی از نیروگاه‌های گازی را متوقف کرده و بیشتر از قبل به منابع دوره‌ای (مثل خورشید و باد) متکی شده است.

ایالت کالیفرنیا تلاش می‌کند تا سال ۲۰۴۵ برقش را به‌طور کامل ازطریق منابع انرژی پاک تأمین کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا