zoomit

کاربران آیفون از مشکل عجیب Apple Music شاکی هستند

کاربران آیفون از مشکل عجیب Apple Music شاکی هستند

باگ Apple Music برخی از دارندگان آیفون را گیج کرده است. طبق گزارش‌های مختلف، Apple Music هنگام دانلود مستقیماً به‌جای صفحه‌ی اصلی دستگاه، روی داک آیفون نصب می‌شود. همچنین، اپلیکیشن مذکور دیگر اپ‌های واقع در این بخش را بیرون می‌اندازد و این مسئله‌ای عجیب است. برخی از دارندگان آیفون دریافتند که این باگ باعث می‌شود اپل موزیک خود را به‌عنوان سرویس موسیقی پیش‌فرض برای درخواست‌های سیری معرفی کند؛ حتی اگر گزینه‌ی دیگری مانند اسپاتیفای قبلاً برای این کار انتخاب شده باشد.

تک‌کرانچ می‌گوید هم‌اکنون مشخص نیست باگ مذکور چقدر گسترده است. بااین‌حال، بروز آن در نسخه‌های مختلف iOS 15 و قدیمی و جدید را شاهد بوده‌ایم؛ بنابراین، به‌نظر نمی‌رسد که این مشکل به آپدیت اخیر سیستم‌عامل اپل مربوط باشد. همچنین، بعضی گزارش‌ها نشان می‌دهند که باگ مذکور روی آیفون‌های مختلف تأثیر می‌گذارد. اپل هنوز توضیحی درباره‌ی جزئیات آن نداده اما می‌گوید در حال بررسی آن است.

کوین آرچر، توسعه‌دهنده‌ی iOS، برای اولین‌بار رفتار عجیب اپل موزیک را مشاهده کرد و ویدئویی از آن در توییتر به‌اشتراک گذاشت. ویدئو مذکور نشان می‌داد که این اپلیکیشن پس از نصب‌شدن، جایگاه اسپاتیفای در داک آیفون را ازآنِ خود می‌کند. در‌ادامه می‌توانید ویدئوی مذکور را مشاهده کنید:

آزمایش‌های بعدی نشان داد که این باگ به‌طور خاص اسپاتیفای یا سایر اپ‌های موسیقی شخص ثالث را هدف قرار نمی‌دهد. اکنون می‌دانیم که اپل موزیک حتی جایگاه اپلیکیشن‌های شخص اول مانند برنامه داخلی دوربین و سایر اپ‌های شخص ثالث مانند توییتر را نیز می‌گیرد. یکی از کاربران در پاسخ به رشته‌توییت آرچر گفت اپل موزیک اپلیکیشن سافاری را از داک آیفون او حذف کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل iOS 15.4.1 را با هدف رفع باگ تخلیه شارژ آیفون و مشکل وب‌کم استودیو دیسپلی منتشر کرد

از‌آن‌‌جاکه اپل زمانی اپ‌های خود را در صدر نتایج جست‌وجوی اپ استور قرار می‌داد، برخی استدلال می‌کنند که اتفاق اخیر کمی مشکوک است و می‌تواند عمدی باشد؛ اما چون مشکل مذکور همه‌ی کاربران را به یک شکل تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد، عده‌ای دیگر معتقدند ممکن است دلیل چنین مسئله‌ای باگی باشد که اپل در آینده آن را رفع خواهد کرد.

در‌این‌میان، تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، نیز به‌سرعت خود را به ماجرای داغ اپل رساند. سوئینی در توییتی گفت که این مشکل را در iOS 15.4.1 تجربه و ادعا کرده است که در دستگاه او اپل موزیک جایگاه اسپاتیفای را ازآنِ خود کرده است.

اگر اپل به‌زودی به مشکل گزارش‌شده رسیدگی نکند، کاربران بیشتری با آن دست‌وپنجه نرم خواهند کرد. همچنین، اگر کوپرتینویی‌ها کاری برای اصلاح باگ انجام ندهند، به انحصارطلبی متهم خواهند شد. اپل گفته است که در حال بررسی مشکل است و امیدواریم این مشکل به‌زودی رفع شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا