zoomit

با قابلیت Virtual Try-On For Shoes آمازون، پیش از خرید کفش آن را امتحان کنید

با قابلیت Virtual Try-On For Shoes آمازون، پیش از خرید کفش آن را امتحان کنید

در دنیای کنونی که اکثر کارها را ازطریق اینترنت و اپلیکیشن‌های مختلف می‌توان انجام داد، روز‌به‌روز به محبوبیت خرید آنلاین اضافه می‌شود. به‌همین‌دلیل، سایت‌های بزرگ فروشگاهی همیشه راهی برای بهترکردن تجربه‌ی خرید پیدا می‌کنند. این بار آمازون قابلیت جدیدی اضافه کرده است تا خرید کفش را آسان‌تر کند.

تک‌کرانچ در گزارش جدیدش می‌گوید آمازون برای جلب توجه خریداران قابلیت واقعیت افزوده‌ی جدیدی به فروشگاه آنلاین خود اضافه کرده است. امروز، آمازون ویژگی جالبی به نام Virtual Try-On for Shoes را معرفی کرد که به مشتریان اجازه می‌دهد با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمندشان کفش دلخواهشان را امتحان و آن را از زوایای مختلف بررسی کنند.

آمازون می‌گوید این ویژگی به برندها کمک می‌کند تا محصولاتشان را بهتر به‌نمایش بگذارند و در‌عین‌حال خریداران را نیز از خرید خود مطمئن می‌کند. با استفاده از Virtual Try-On for Shoes می‌توان کفش‌ها را قبل از خرید از زوایای مختلف بررسی کرد. روش استفاده از آن سرگرم‌کننده است و کاربران می‌توانند با اطمینان بیشتری از آمازون خرید کنند؛ البته این قابلیت فقط به کفش محدود نشده و می‌توان با آن عینک و تی‌شرت را نیز پیش از خرید امتحان و از زوایای مختلف مشاهده کرد.

نمونه رنگ های مختلف در Virtual Try-On For Shoes آمازون برای خرید کفش

ویژگی Virtual Try-On for Shoes ابتدا در ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا در اپ iOS آمازون دردسترس قرار خواهد گرفت. برای استفاده از آن کافی است روی دکمه‌ی جدید «Virtual Try-On» موجود در زیر تصویر محصولات ضربه بزنید. آمازون می‌گوید در زمان انتشار ویژگی مذکور، هزاران استایل از برندهایی مانند بیو بالانس، آدیداس، ریباک، پوما، لاکست، اسیکس و Superga دردسترس خواهد بود.

برای استفاده از Virtual Try-On for Shoes لازم است ابتدا دوربین گوشی هوشمند را به‌سمت پاهای خود بگیرید و سپس کفش‌های واقعیت افزوده نمایان می‌شوند. با استفاده از گزینه‌های موجود، می‌توانید بدون خروج از صفحه رنگ‌های دیگری را نیز با همان استایل امتحان کنید. حتی خریداران می‌توانند با ضربه‌زدن روی «اشتراک‌گذاری»، از کفش‌های مجازی عکس بگیرند و تصویر آن را برای دیگران بفرستند یا ذخیره کنند.

باید به این نکته اشاره کنیم که آمازون اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ از واقعیت افزوده برای فروش محصولاتش استفاده کرد. همچنین، این شرکت ادعا می‌کند ویژگی Virtual Try-On for Shoes قبلاً در مرحله‌ی آزمایشی بوده است؛ بنابراین، کاربران منتخب به آن دسترسی داشته‌اند. امیدواریم قابلیت جدید آمازون به‌زودی به دستگاه‌های اندروید نیز برسد.

نمی‌توان از این حقیقت چشم‌پوشی کرد که با وجود افزایش رقابت در این فضا، آمازون در پذیرش فناوری AR برای خرید آنلاین پوشاک بسیار کُند عمل کرده است. در گذشته، شرکت مذکور AR را بیشتر به‌عنوان ابزار یا اسباب‌بازی می‌دید و حتی آن را در بخش فروش مبلمان آزمایش کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تبلت ۶۰ دلاری Amazon Fire 7 با پورت USB-C معرفی شد

در همین حال، رقبای بزرگ دنیای فناوری ازجمله پینترست و گوگل و اسنپ‌چت از AR استفاده کردند تا به کاربران اجازه دهند آرایش و پوشاک و اکسسوری‌ها را امتحان کنند. حتی والمارت «Choose My Model» مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در مارس ۲۰۲۲ معرفی کرد.

قابلیت مذکور به خریداران اجازه می‌دهد لباس‌هایی با اندازه بین XS تا XXXL را روی مدل‌های مجازی با قد‌ها متفاوت امتحان کنند. درحالی‌که فناوری استفاده‌شده در ویژگی جدید والمارت پیچیده‌تر از Virtual Try-On است، از واقعیت افزوده استفاده نمی‌کند.

آمازون هنوز اطلاعاتی درباره‌ی این موضوع منتشر نکرده است که آیا Virtual Try-On توانسته فروش را افزایش دهد یا خیر. این شرکت صرفاً می‌گوید ویژگی مذکور در مرحله‌ی آزمایشی بوده و هدف اصلی آن آسان‌ترکردن خرید است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا