zoomit

افزایش دو برابری سقف اعتبار مشترکین تلفن ثابت

افزایش دو برابری سقف اعتبار مشترکین تلفن ثابت

اوایل مهرماه اعلام شد که به‌زودی تعرفه‌های جدید بر قبوض تلفن ثابت اعمال خواهد شد. براساس نامه‌ای که ستاد تنظیم بازار در تاریخ ۲۶ مرداد تصویب کرده و با امضای وزارت صمت برای اجرا ابلاغ شده بود، مقرر شد مشترکان تلفن ثابت در تهران ۲۰ هزار تومان، در سایر مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان و در سایر شهرها ۱۰ هزار تومان باید بابت نگه‌داری خط پرداخت کنند.

کمتر از یک هفته بعد شورای رقابت اعلام کرد هرگونه افزایش در هزینه‌ی خدمات تلفن ثابت تا زمان ارائه‌ی دقیق هزینه‌ی تمام‌شده باید متوقف شود. هرچند با اعلام این خبر به نظر می‌رسید افزایشی در هزینه تلفن ثابت اعمال نشود اما شرکت مخابرات ایران با اعلام این که این شرکت در ۱۲ سال گذشته با وجود رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم هیچ افزایش قیمتی در تعرفه تلفن ثابت اعمال نکرده است، از قطعی بودن افزایش هزینه‌ی خدمات تلفن ثابت طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد.

حالا ایسنا گزارش داده است که شرکت مخابرات برای رفاه حال مشتریان، سقف اعتبار مشترکین تلفن ثابت را تا دو برابر افزایش خواهد داد و با اعمال این تغییر پیش‌بینی می‌شود تلفن هیچ یک از مشترکان تلفن ثابت به دلیل بدهی تا دو دوره قطع نشود.

براساس این خبر، برای مشترکان ودیعه‌دار معادل ۸۰ درصد ودیعه، مشترکان تهرانی ۲۰ هزار تومان، مشترکان مراکز استان‌ها، ۱۵ هزار تومان و برای سایر شهرها ۱۰ هزار تومان سقف اعتبار در نظر گرفته شده است؛ برای مشترکان بدون ودیعه نیز سقف اعتبار از ۲۰ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

علاوه بر این، برای هر دو دسته مشترکان با ودیعه و بدون ودیعه تلفن ثابت، هزینه اینترنت جداگانه محاسبه شده و به مبالغ مذکور اضافه خواهد شد. همچنین، شرکت مخابرات اعلام کرده است که این اعتبار برای مشترکین پرمصرف و خوش‌حساب تا میانگین سه دوره نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا