zoomit

اینتل کامپیوتر NUC 13 Extreme را با پردازنده‌های رپتور لیک و گرافیک سه اسلاتی رونمایی کرد

اینتل کامپیوتر NUC 13 Extreme را با پردازنده‌های رپتور لیک و گرافیک سه اسلاتی رونمایی کرد

اینتل حدودا یک ماه پیش در نمایشگاه توئیچ‌کان کامپیوتر NUC 13 Extreme Raptor Canyon را با کیس بزرگ ۱۳٫۷ لیتری به نمایش گذاشت. این کیس به حدی بزرگ است که می‌تواند یک کارت گرافیک سه درگاهی ۱۲٫۵ اینچ را نیز در خود جای دهد. آن‌طور که انندتک می‌نویسد، مشخصات فنی این کامپیوتر رسما اعلام شده است.

NUC 13 Extreme جدید همچون مدل‌های قبلی مخصوص گیمرها و تولیدکنندگان محتوا و به‌طور کلی افرادی است که به قدرت پردازشی بسیار زیادی نیاز دارند. محصولات سری Extreme برخلاف کامپیوترهای استاندارد NUC ابعاد بزرگی دارند تا پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی پرچم‌دار را در خود جای دهند. کامپیوترهای استاندارد اینتل دارای فرم‌فکتور نسبتاً کوچکی هستند.

نمای نزدیک کامپیوتر Intel NUC 13 Raptor Canyon

اولین کامپیوتر سری NUC Extreme اینتل در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. دو سال بعد مدلی از این کامپیوترها با پردازنده‌ی نسل یازدهمی از راه رسید. اوایل سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی NUC Extreme با پردازنده‌ی نسل دوازدهمی آلدر لیک بودیم. جدیدترین مدل به پردازنده‌های نسل سیزدهمی سری رپتور لیک مجهز است.

کامپیوترهای NUC Extreme نسل‌به‌نسل بزرگ‌تر شده‌اند و NUC 13 Extreme Raptor Canyon بزرگ‌ترین کیسی است که اینتل تولید کرده است. این کیس با ابعاد ۳۱۷ در ۱۲۹ در ۳۳۷ میلی‌متر بیشتر مثل سایر کیس‌های سنتی دسکتاپ است و تا حد زیادی از سنت‌های NUC فاصله گرفته است.

نمای کناری کامپیوتر Intel NUC 13 Raptor Canyon با کارت گرافیک سه فنه

اینتل می‌گوید کامپیوتر جدیدش مبتنی‌بر سوکت LGA 1700 و پردازنده‌هایی بسیار پرقدرت است. نحوه‌ی چینش قطعات در داخل کیس به‌گونه‌ای است که بخش پردازشی اصلی در بالا و کارت گرافیک مجزا در پایین از هم ایزوله می‌شوند. می‌توان در داخل کیس اینتل از گرافیک‌های سه درگاهی ۱۲٫۵ اینچی استفاده کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بررسی پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل از نگاه رسانه‌های بزرگ فناوری

NUC 13 Extreme Raptor Canyon در سه مدل مختلف عرضه می‌شود. قوی‌ترین مدل از پردازنده‌ی پرچم‌دار Intel Core i9-13900K و ۶۴ گیگابایت رم و درایو ذخیره‌سازی پرسرعت SSD استفاده می‌کند. دو مدل دیگر دارای پردازنده‌ی Intel Core i7-13700K و Intel Core i5-13600K هستند.

کامپیوتر جدید اینتل در فصل جاری عرضه می‌شود و در فصل اول سال آینده‌ی میلادی به‌صورت گسترده‌تر دردسترس قرار می‌گیرد. قیمت مدل‌های مختلف از ۱٬۱۷۹ دلار تا ۱٬۵۴۹ دلار متغیر است.

مشخصات فنی کامپیوتر Intel NUC 13 Extreme Raptor Canyon
پردازنده‌ی مرکزی Intel Core i9-13900K یا Intel Core i7-13700K یا Intel Core i5-13600K
پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD Graphics 770
رم حداکثر ۶۴ گیگابایت DDR5-5600
حافظه‌ی ذخیره‌سازی

یک PCIe 4.0 x4 M.2 متصل‌به CPU

یک PCIe 4.0 x4 M.2 متصل‌به PCH

یک PCIe 4.0 x4 / SATA M.2 متصل‌به PCH

دو SATA 6Gb/s

درگاه

دو USB4 / Thunderbolt 4 (Type-C) در پشت

شش USB 3.2 Gen 2 Type-A در پشت

یک USB 3.2 Gen 2 Type-C در جلو

دو USB 3.2 Gen 1 Type-A در جلو

شبکه

Intel Killer Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.2

خروجی تصویر

دو DP 2.0 و یک HDMI 2.1

ظرفیت کیس

۱۳٫۷ لیتر

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا