zoomit

ایران‌تلنت گزارش داد: دیجی‌کالا برند محبوب کارفرمایی شد

ایران‌تلنت گزارش داد: دیجی‌کالا برند محبوب کارفرمایی شد

براساس دومین گزارش برند محبوب کارفرمایی ایران‌تلنت، با ارزیابی ۲۲ هزار پرسشنامه، دیجی‌کالا، مپنا، گروه اسنپ، ایرانسل، ایران‌خودرو، نستله ایران، کافه‌بازار، همراه اول، سفرهای علی‌بابا و گروه عبیدی ده شرکت اول در ذهن کارجویان‌اند. این پرسشنامه‌ها‌ به صورت آنلاین از میان کاربران ایران‌تلنت و سایر کارجویان در فضای اینترنت تکمیل شده است.

برند کارفرمایی شهرت یک شرکت به‌عنوان کارفرما در بین کارجویان و کارکنان است و محبوبیت آن کمک می‌کند هزینه‌های جذب و استخدام و نرخ استعفا کم شود. بهبود کارفرمایی برای هر دو طرف کارفرما و کارجو مهم است.

در نظرسنجی برگزارشده در زمستان ١۴٠٠، از شرکت‌کنندگان خواسته شده تا از میان فهرست ٧۶۵٧ شرکت که برند کارفرمایی معروفی دارند، ٣ شرکتی را که می‌خواهند در آن کار کنند، انتخاب کنند. سپس شرکت‌کنندگان ویژگی‌های فضای کاری ایدئال خود را توصیف کرده‌اند.

کارجویان مهم‌ترین معیار را برای انتخاب برند محبوب، میزان حقوق دریافتی مناسب با معاش دانستند. همچنین فرصت ارتقای شغلی و امنیت شغلی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

۸۴ درصد از شرکت‌کنندگان در پرسشنامه‌های ایران‌تلنت، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد داشتند و از میان آن‌ها ۴۲ درصد در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کرده‌اند. فارغ‌التحصیلان رشته‌ مدیریت با ۱۱ درصد و فارغ‌التحصیلان گرافیک با دو درصد بیشترین و کمترین شرکت‌کنندگان بودند. به‌طور کلی فارغ‌التحصیلان مدیریت، مهندسی کامپیوتر و IT، مالی و حسابداری، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک و MBA بیش از ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان دارای تحصیلات دانشگاهی را تشکیل داده‌اند.

در میان گروه‌های شغلی به ترتیب گروه حسابداری و مالی، فروش و خدمات پس از فروش، برنامه‌نویسی، تبلیغات و تحقیقات بازار، امور اداری و دفتری و منشی بیشترین مشارکت را در بین شرکت‌کنندگان دارای سابقه کار داشتند.

در بخش دیگری از این گزارش برنامه‌ی آینده‌ی شرکت‌کنندگان بررسی شده و نتیجه پرسشنامه نشان می‌دهد ۲۷ درصد مشارکت کنندگان در سه سال آینده برنامه شروع کسب‌و‌کار شخصی دارند. همچنین ۲۳ درصدشان تصمیم دارند در این بازه زمانی از شرکت فعلی جدا شوند و ۲۲ درصد به فکر مهاجرت از کشور هستند. این گزارش می‌گوید موج امروز مهاجرت در تیم‌های Tech و Product بیشتر از سایر گروه‌های شغلی است و معیارهایی مثل وجود امکان دورکاری و دانش و تکنولوژ‌ی روز در تصمیم مهاجرتشان مؤثر است. ۱۶ درصد شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند با شرایط فعلی کار را ادامه دهند و ۱۲ درصد به‌دنبال انجام کار فریلنس در سه سال آینده هستند. آن‌ها امکان دورکاری، حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه در کار و کار با ماهیت پویا و پرتکاپو را به‌عنوان معیارهایشان برای این تصمیم عنوان کرده‌اند.

به‌طور کلی مردان، گروه سنی ۲۵ تا ۳۰ سال، گروه شغلی حسابداری و مالی و دانش‌اموختگان رشته‌ی مدیریت به نسبت بقیه از شرایط فعلی راضی‌ترند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا