zoomit

قابلیت جدید یک صرافی ایرانی برای کسب سود؛ خرید تعهدی به نوبیتکس اضافه شد

قابلیت جدید یک صرافی ایرانی برای کسب سود؛ خرید تعهدی به نوبیتکس اضافه شد

پس از تجربه موفق ویژگی موقعیت فروش تعهدی، صرافی نوبیتکس «موقعیت خرید تعهدی» را نیز همراه با ضریب در موقعیت فروش و خرید تعهدی به سرویس‌های خود اضافه کرده است.

موقعیت خرید تعهدی، موقعیتی است که کاربر با قرار دادن مبلغ ریالی و یا تتری به عنوان وجه تضمین، از کاربران دیگر که دارایی خود را در استخر مشارکت قرار داده اند، وکالت خرید دارایی رمز ارزی را دریافت می‌کند.

به این ترتیب معامله‌گر با تحلیل در جهت افزایش قیمت رمز ارزی مثل بیت کوین، از طریق استخر مشارکت از وکالت‌دهنده وکالت خرید مقدار معینی بیت کوین را دریافت می‌کند و پس از فروش داراییِ وکالت‌گرفته‌شده در قیمت بالاتر، تتر یا ریال وکالت‌دهنده را به استخر مشارکت باز می‌گرداند.

وجه تضمین مبلغی است که کاربر در کیف پول تعهدی خود قفل می‌کند تا بتواند وکالت خرید یا فروش یک دارایی رمز ارزی را دریافت کند. این مبلغ تضمینی برای جبران ضررهای احتمالی است و می‌تواند ریال یا تتر باشد.

دریافت وکالت خرید از وکالت‌دهندگان

در موقعیت خرید تعهدی نوبیتکس، کاربران با قرار دادن وجه تضمین با توجه به ضریبی که انتخاب می‌کنند می‌توانند وکالت خرید دارایی مورد نظر خود را از استخر مشارکت دریافت کنند. به عنوان مثال کاربر با قرار دادن ۱۰۰ تتر به‌عنوان وجه تضمین، وکالت خرید مقدار بالاتری بیت کوین را دریافت می‌کند و پس از خرید این مقدار بیت کوین و فروش آن در قیمت بالاتر، کسب سود می‌کند ومقدار مورد تعهد خود را تسویه میکند. البته دارایی خریداری‌شده در موقعیت خرید مستقیماً در اختیار کاربر قرار نمی‌گیرد، بلکه در کیف‌پول او بلاک می‌شود.

این مقدار منهای کارمزد معامله خرید در بازار نوبیتکس خواهد بود. به این معنی که اگر کاربر وکالت خرید ۱۰ کوین، مجموعا به ارزش صد تتر (قیمت هر کوین ۱۰ تتر) را از استخر مشارکت می‌گیرد، پس از انجام شدن معامله خرید، کارمزد معامله نیز از آن کسر می‌شود و مقدار ۹.۹۹۹ کوین دارایی حاصل از خرید تعهدی او است. میزان این کارمزد حدودا برابر یک دهم درصد از کل مبلغ مورد معامله خواهد بود که از سوی معامله‌گر پرداخت می‌شود و کاربر باید کل مبلغ صد تتر را به استخر مشارکت بازگرداند.

در صورتی که موقعیت در یک روز باز و بسته شود، یعنی وکالت‌گیرنده در بازه زمانی یک روزه به اصطلاح معامله خود را ببندد، تمام سود برای وکالت‌گیرنده خواهد بود و در صورت زیان، مقدار از وجه تضمین کاربر کسر خواهد شد، اما در صورتی که موقعیت بیشتر از یک روز باز باشد، به ازای هر روز تمدید وکالت، ۳٪ از سهم سود محقق‌شده به استخر دارایی وکالت‌دهندگان تعلق می‌گیرد. در واقع وکالت‌دهنده تنها در بخشی از سود وکالت‌گیرنده سهیم است، اما در ضرر او شریک نخواهد بود.

موقعیت خرید و فروش تعهدی، سرویسی است که در پلتفرم‌های خارجی به شکلی مشابه وجود داشته، اما در موقعیت فروش یا خرید تعهدی در نوبیتکس، این سرویس با رعایت موازین شرعی، صرفا از طریق وکالت در اختیار معامله‌گر قرار می‌گیرد.

برای شروع کار با معاملات تعهدی در نوبیتکس و باز کردن موقعیت خرید و یا فروش، کاربر باید در ابتدا ضمن آشنایی با این قابلیت و پذیرفتن شرایط و قوانین استفاده و با داشتن تحلیل درست بازار، مقدار دارایی تتری یا ریالی خود را از کیف پول اسپات به کیف پول تعهدی خود منتقل کند و سپس با توجه به بازاری که قصد فعالیت در آن را دارد، وکالت خرید رمز ارز مورد نظرش را دریافت کند.

نحوه استفاده از امکان موقعیت خرید در نوبیتکس

برای فعال کردن امکان استفاده از موقعیت خرید تعهدی در وب سایت، ابتدا وارد حساب کاربریتان در نوبیتکس شوید و پس از ورود به قسمت بازار، روی معاملات تعهدی کلیک کرده و سپس با کلیک بر روی ضریب، درخواست خود را ثبت کنید و همیچنین برای فعال‌سازی این قابلیت در اپلیکیشن اندورید، وارد منو شوید و سپس با انتخاب گزینه تنظیمات، گزینه ضریب را انتخاب کرده و درخواست فعال‌سازی را ثبت کنید. به این ترتیب پس از تایید درخواست از سوی نوبیتکس، امکان استفاده از ضریب در موقعیت فروش و خرید تعهدی کاربر فعال می‌شود.

در حال حاضر امکان خرید تعهدی یا موقعیت خرید که در بازارهای بین‌المللی با عنوان پوزیشن بای شناخته می‌شود، با ثبت درخواست از سوی کاربران نوبیتکس فعال می‌شود و به زودی این امکان در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا