zoomit

افزایش فروش گوشی‌های هوشمند سونی در ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته

مدتی است که بخش گوشی‌های هوشمند سونی مانند گذشته پیشرفت نداشته و می‌توان گفت آخرین درخشش این شرکت به دهه ۲۰۰۰ برمی‌گردد. این شرکت در سال‌های اخیر برای به‌دست آوردن جایگاهی محکم و سود‌آور در بازار تلاش کرده و به نظر می‌رسد استراتژی فعلی و تمرکز آن بر دستگاه‌های سطح بالا می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

طبق آخرین گزارش مالی سونی، بخش ارتباطات سیار آن در سال ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۲۰ درآمد بالاتری را برای شرکت کسب کرده است. بخش موبایل سونی در سه‌ماهه دوم مالی ۲۰۲۱ چیزی برابر ۹۹٫۱ میلیارد ین (۸۷۱٫۶ میلیون دلار) به‌دست آورده که در مقابل ۷۹٫۱ میلیارد ین (۶۹۵٫۷ میلیون دلار) سال ۲۰۲۰ مبلغ بیشتری است. همچنین شرکت مذکور تأیید کرد که این افزایش درآمد نتیجه «افزایش فروش دستگاه» بوده است.

نکته جالب این است که افزایش سود سونی در بحبوحه کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها اتفاق افتاده است. در چند ماه گذشته، این بحران منجر به کاهش فروش محصولات بعضی از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های هوشمند شده است.

اما عملکرد کنونی سونی در مقایسه با سه‌ماهه قبلی چگونه بوده است؟ در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱، بخش تلفن همراه این شرکت ۱۲٫۸ میلیارد ین (۱۱۲٫۶ میلیون دلار) در مقایسه با سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ زیان دید. این شرکت در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ در مقایسه با سه‌ماهه دوم ۲۰۱۸ شاهد شرایط بدتری بود؛ زیرا با افت ۳۷٫۱ میلیارد ین (۲٫۴ میلیارد دلار) از درآمد خود مواجه شد. باید به این نکته اشاره کرد که ۲۰۲۰ اولین سالی بود که پس از مدت‌ها ضرر، سونی به سود رسید و ظاهرا این روند در ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته است. بخش ارتباطات سیار سونی در نیمه اول مالی ۲۰۲۱ با افزایش ۷٫۱ میلیارد ین (۴۶۹ میلیون دلار) نسبت به سال قبل روبه‌رو شده است.

اگرچه خیلی زود است که بگوییم این شرکت در حال ترمیم ضررهای مالی خود است، اما می‌توان گفت کورسوی امیدی برای بخش گوشی‌های هوشمند سونی وجود دارد. اما آیا این شرکت که به‌تازگی روی دستگاه‌های پریمیوم و خاص تمرکز کرده، می‌تواند دوباره به عنوان یک مهره مهم وارد بازار شود؟ این سوالی است که پاسخ به آن ممکن است چند فصل مالی بیشتر طول بکشد. در حال حاضر، استراتژی سونی برای کاهش هزینه‌ها و در عین حال افزایش قیمت پایه محصولاتش، نتیجه مثبتی داشته است.

شما همراهان نیوزلن آینده مالی بخش گوشی‌های هوشمند سونی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا