سخت‌افزار

هواوی تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند!

هواوی تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند!

بلومبرگ نیوز در گزارشی نوشت: گروه آمریکایی «انجمن صنعت نیمه‌رسانا»، اعلام کرد این غول فناوری چینی در سال میلادی گذشته، به تولید تراشه روی آورد و ۳۰ میلیارد دلار تامین مالی از دولت چین دریافت کرد. هواوی حداقل دو کارخانه فعلی را خریداری کرده و در حال ساخت یک کارخانه دیگر است.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، وزارت بازرگانی آمریکا در سال ۲۰۱۹، هواوی را با استناد به نگرانی‌های امنیتی، به لیست کنترل صادرات خود اضافه کرد اما این شرکت چینی، منکر آن است که یک ریسک امنیتی ایجاد می‌کند.

طبق گزارش بلومبرگ، اگر همانطور که «انجمن صنعت نیمه‌رسانا» مدعی است، هواوی در حال ساخت تاسیساتی تحت نام شرکت‌های دیگر باشد، ممکن است قادر شود محدودیت‌های دولت آمریکا را برای خرید غیرمستقیم تجهیزات تراشه‌سازی آمریکایی دور بزند.

بر اساس گزارش رویترز، هواوی در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفته است و از این رو تامین‌کنندگان آمریکایی برای فروش کالا و فناوری به این شرکت، باید مجوز بگیرند. مقامات آمریکایی به تشدید کنترل‌ها ادامه داده‌اند تا توانایی این شرکت برای خرید یا طراحی تراشه‌های نیمه‌رسانای بکار رفته در محصولاتش را قطع کنند.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا