zoomit

استیو جابز سال‌ها پس از مرگ، نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را از کاخ سفید دریافت کرد

استیو جابز سال‌ها پس از مرگ، نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را از کاخ سفید دریافت کرد

کاخ سفید روز گذشته در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری (مدال آزادی) را به استیو جابز، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین اپل، اعطا کرده است. این نشان افتخار بالاترین جایزه‌ی مدنی در ایالات متحده محسوب می‌شود.

در بخشی از بیانیه‌ی کاخ سفید آمده است: «این نشان افتخار به افرادی اعطا می‌شود که به رفاه، ارزش‌ها و امنیت ایالات متحده و برقراری صلح جهانی کمکی مثال‌زدنی کرده‌اند یا این‌که اقدامات قابل‌توجه اجتماعی، عمومی یا خصوصی دیگری انجام داده‌اند.»

استیو جابز در سال ۱۹۷۶ اپل را بنیان‌گذاری کرد. اپل از آن زمان پیشرفت‌های زیادی به خود دیده و اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در کل دنیا محسوب می‌شود. محصولات و سرویس‌های اپل تعداد بسیار زیادی از مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهند. تلاش‌های استیو جابز و اعضای تیمش به تولید محصولاتی نظیر آیفون، مک و آیپاد منتهی شد که معیاری فرهنگی برای ایالات متحده محسوب می‌شوند. جابز در ۵ اکتبر ۲۰۱۱ (۱۳ مهر ۱۳۹۰) درگذشت.

پس از درگذشت استیو جابز، والتر ایزاکسون کتاب زندگی‌نامه‌ی او را نوشت و این کتاب به فروش بسیار بالایی دست پیدا کرد. ایزاکسون در زندگی‌نامه‌ی استیو جابز گفت هم‌بنیان‌گذار اپل از باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، ناامید شده است. جابز که در زمان حیاتش به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته بود، گفت: «اوباما در رهبری کردن مشکل دارد چون نسبت‌به رنجاندن مردم یا عصبانی کردن آن‌ها بی‌میل است. من هیچ‌وقت چنین مشکلی نداشتم.»

مقاله‌های مرتبط:

  • بیوگرافی استیو جابز
  • داستان پرتره مشهور استیو جابز
  • اگر استیو جابز زنده بود چه نظری درباره‌ اپل داشت؟

کاخ سفید در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش از رویکرد نوآورانه‌ی استیو جابز در انجام فعالیت‌هایش تمجید کرد. در بخشی از بیانیه می‌خوانیم: «استیو جابز هم‌بنیان‌گذار، مدیرعامل و رئیس‌ هیئت‌مدیره‌ی اپل و مدیرعامل پیکسار بود و یکی از جایگاه‌های ارشد را در شرکت والت دیزنی داشت. بینش، ابتکار و نوآوری استیو جابز به اختراعاتی منتهی شده که نحوه‌ی ارتباط دنیا را تغییر داده‌اند و همچنان تغییر می‌دهند. استیو جابز همچنین صنعت کامپیوتر، موسیقی، فیلم و ارتباطات بی‌سیم را متحول کرد.»

نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری قرار است به‌صورت رسمی در روز ۷ جولای ۲۰۲۲ (۱۶ تیر ۱۴۰۱) به مدیرعامل فقید اپل اعطا شود. این جایزه امسال به افراد دیگری نظیر سیمون بایلز، گابریل گیفورد، جان مک‌کین، مگان رپینو و دنزل واشینگتن اعطا می‌شود (فهرست کامل را می‌توانید در وب‌سایت کاخ سفید مشاهده کنید).

ایالات متحده نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را پیش‌تر به استیون هاوکینگ، تام هنکس، مایکل جکسون و افرادی دیگر اعطا کرده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا