zoomit

Quick Tap؛ قابلیت انحصاری سری پیکسل ۶ برای ثبت سریع تصاویر

گوگل اغلب سری پیکسل را با ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی که برای سایر گوشی‌های اندرویدی یا حتی برخی از پیکسل‌های قدیمی‌تر در دسترس نیست، عرضه می‌کند. اکثر این قابلیت‌های جدید توسط گوگل توسعه یافته‌اند یا حاصل تکامل برخی سرویس‌های این شرکت هستند؛ اما گوگل برای تعدادی از ویژگی‌های انحصاری پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، با اسنپ‌چت همکاری کرده است. حاصل این همکاری قابلیتی است که به کاربر اجازه می‌دهد به‌سرعت و بدون نیاز به احراز هویت برای باز کردن قفل تلفن، عکس بگیرد.

به گزارش Slashgear، تولیدکنندگان مختلف روش‌های متفاوتی برای باز کردن اپ دوربین به‌طور مستقیم از صفحه قفل توسعه داده‌اند؛ اغلب آن‌ها میانبری ایجاد کرده‌اند که با فشار دادن یک دکمه خاص یا ترکیبی از آن‌ها، دوربین باز می‌شود. ایده گوگل این بود که از پشت گوشی پیکسل به‌عنوان مکانی برای ضربه زدن با انگشت استفاده کند. ویژگی جدید پیکسل ۶ که به شما در گرفتن عکس‌های سریع کمک می‌کند، به‌طور هوشمندانه‌ای Quick Tap نام‌گذاری شده است.

این ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد وقتی روی پشت پیکسل ۶ دو بار ضربه می‌زنند، مستقیماً وارد اپ دوربین شوند. در این قسمت، کاربران می‌توانند بلافاصله عکس بگیرند و حتی بدون نیاز به انجام مراحل باز کردن قفل دستگاه، از لنزهای مختلف دستگاه استفاده کنند. البته، برای دسترسی به بقیه قابلیت‌های دوربین، ابتدا باید قفل گوشی هوشمند را باز کنید.

مشارکت گوگل و اسنپ‌چت به همین‌جا ختم نمی‌شود. اسنپ‌چت اضافه شدن چند ویژگی جدید به اپلیکیشن خود را تبلیغ کرده است که از آن‌ جمله می‌توان به لنزهای AR منحصر‌به‌فرد، ترجمه زنده هنگام کار با دوربین یا چت کردن و موارد دیگر اشاره کرد. همچنین اسنپ‌چت اولین اپلیکیشن شخص ثالثی است که از لنز وایدانگل دوربین جلوی پیکسل ۶ به‌طور کامل استفاده می‌کند.

همکاری گوگل با اسنپ‌چت برای بهتر کردن تجربه کار با پیکسل ۶ اتفاق جالبی به نظر می‌رسد. قطعا این غول فناوری سعی کرده است شخصی‌سازی بیشتر را به‌عنوان برجسته‌ترین ویژگی پرچم‌دار خود در سال ۲۰۲۱ در نظر بگیرد. باید به این مسئله اشاره کرد که ممکن است Quick Tap to Snap در آینده از انحصار پیکسل ۶ خارج شود؛ اما در حال حاضر فعلاً گوگل با این ویژگی جدید خریداران جوان‌تر را هدف قرار داده است.

نظر شما همراهان نیوزلن درباره همکاری گوگل و اسنپ‌چت برای توسعه این ویژگی چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا