zoomit

One UI 6 سامسونگ احتمالاً با پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های یکپارچه منتشر خواهد شد

One UI 6 سامسونگ احتمالاً با پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های یکپارچه منتشر خواهد شد

سامسونگ در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان خود در ۱۲ اکتبر جزئیاتی درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی خود برای One UI ارائه کرد. این رویداد بیشتر روی One UI 5 مبتنی‌بر اندروید ۱۳ و قابلیت‌های این رابط کاربری تمرکز داشت. غول فناوری کره‌ای تاریخ انتشار این پوسته‌ی اختصاصی را نیز برای پرچم‌داران سری گلکسی S22 اعلام کرد.

طبق اعلام این شرکت، به‌روزرسانی مذکور تا پایان ماه اکتبر برای پرچم‌داران کنونی آن منتشر خواهد شد. جالب این است که یکی از مدیران سامسونگ در این مراسم جزئیاتی از One UI 6 ارائه داد که امکان دارد قابلیت به‌روزرسانی‌های یکپارچه را دردسترس کاربران گوشی‌های گلکسی قرار دهد.

هیسون (سالی) جئونگ، معاون سامسونگ و مسئول توسعه‌ی رابط‌ کاربری One UI، اطلاعات جالبی درباره‌ی این پوسته‌ی سفارشی ارائه کرده است. او می‌‌گوید سامسونگ قصد دارد نسخه‌ی پایدار One UI 5.0 را تا پایان سال جاری میلادی تقریباً برای همه‌ی پرچم‌داران سازگار با این به‌روزرسانی منتشر کند.

این یعنی بیشتر گوشی‌های هوشمند سامسونگ که واجد‌شرایط دریافت این به‌روزرسانی هستند، ازجمله سری گلکسی S20 و گلکسی S21 به‌زودی جدیدترین نسخه‌ی پوسته‌ی سفارشی این شرکت را دریافت خواهند کرد. این به‌روزرسانی برای گوشی‌های تاشو واجد‌شرایط سامسونگ نیز منتشر خواهد شد.

هدف تیم One UI ارائه‌ی قابلیت به‌روزرسانی‌های یکپارچه‌ی اندروید در One UI 6 است

رابط کاربری One UI 6

سالی تأیید کرد که تیم توسعه‌دهنده‌ی One UI مشغول کار روی قابلیت به‌روزرسانی‌های یکپارچه است. امکان دارد این ویژگی سال آینده با One UI 6 دردسترس کاربران قرار گیرد. One UI 6 درواقع نسخه‌ی بعدی پوسته‌ی سفارشی سامسونگ است که احتمالاً برپایه‌ی اندروید ۱۴ توسعه داده خواهد شد. به‌گزارش Gizchina، به‌روزرسانی‌های یکپارچه این امکان را فراهم خواهد کرد تا به‌روزسانی‌های جدید در پس‌زمینه نصب شوند و پس از پایان این کار، دستگاه دوباره راه‌اندازی خواهد شد.

One UI 6 با تغییرات مهم ارائه خواهد شد

رابط کاربری One UI 6

مقاله‌ی مرتبط:

  • مشخصات منتسب به گلکسی A24 از ضعفی عجیب نسبت‌به نسل قبل خبر می‌دهند
  • برگه مشخصات کامل گلکسی S23 فاش شد

هنوز زمان زیادی تا الزامی‌شدن قابلیت به‌روزرسانی‌های یکپارچه برای همه‌ی گوشی‌های اندرویدی باقی مانده است؛ بنابراین، سامسونگ خود را برای چنین تغییراتی آماده می‌کند. این شرکت نام خود را در میان برندهای معتبر در‌زمینه‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری ثبت کرده است. هنگامی‌که One UI 6 با به‌روزرسانی‌های یکپارچه ارائه شود، مزیت دیگری برای کاربران خواهد داشت.

سامسونگ پس‌ از ایجاد مرکز به‌روزرسانی قدرتمند در گوشی‌های گلکسی خود، تجربه‌ی کار با این بخش را همچنان ارتقا خواهد داد؛ بااین‌حال، انتظار می‌رود این نسخه شامل پیشرفت‌های جذاب دیگری نیز باشد. ازآن‌‌‌جاکه One UI 4 و One UI 5 ازنظر ظاهری تغییر چندانی نکرده‌بودند، انتظار داریم One UI 6 با تغییرات جسورانه در طراحی منتشر شود. البته امکان دارد اندروید ۱۴ نیز درمقایسه‌با نسخه‌ی قبلی این سیستم‌عامل بازطراحی شود.

همچنین گوگل با ارائه‌ی هر دو به‌روررسانی جدید، طراحی اندروید را تغییر داده است. پس از اعمال تغییراتی که با اندروید ۱۲ ارائه شد، گوگل تجربه‌ی کاربری و ظاهر اندروید ۱۳ را بهبود بخشید. انتظار داریم غول جست‌وجوی اینترنت با اندروید ۱۴ تغییرات بزرگ‌تری نیز در ظاهر این پلتفرم اعمال کند. سامسونگ نیز احتمالاً سعی می‌کند با این تغییرات سازگار شود و تجربه‌ی کاربری بهتری به کاربران خود ارائه دهد.

One UI برای سایر دستگاه‌ها منتشر نخواهد شد

مدیر اجرایی سامسونگ شایعات مبنی‌بر انتشار رابط کاربری One UI در دستگاه‌های دیگر را رد کرد. طبق برخی شایعات، گفته شده بود که این شرکت رابط کاربری سفارشی خود را برای کروم‌بوک‌ها و و تلویزیون‌ها نیز ارائه خواهد داد. بااین‌حال، معاون این شرکت اظهار کرد که برنامه‌ای برای انتشار One UI برای سایر محصولات وجود ندارد و این پوسته‌ی سفارشی فقط برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها منتشر خواهد شد و به‌نظر می‌رسد این روند با انتشار One UI 6 نیز همچنان بدون تغییر ادامه یابد.

طبق اعلام سامسونگ، رابط کاربری پایدار One UI 5 تا پایان ماه اکتبر برای سری گلکسی S22 منتشر خواهد شد. سایر پرچم‌داران این شرکت نیز تا پایان ماه دسامبر، این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. علاوه‌براین، انتظار داریم غول فناوری کره‌ای به‌روزرسانی جدید پوسته‌ی سفارشی خود را از ژانویه‌ی ۲۰۲۳ برای گوشی‌های میان‌رده‌ی واجدشرایط منتشر کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا