zoomit

Narzo 50A پرایم معرفی شد؛ اولین گوشی بدون شارژر ریلمی

Narzo 50A پرایم معرفی شد؛ اولین گوشی بدون شارژر ریلمی

امروز ریلمی عضو جدید سری Narzo 50، یعنی Narzo 50A پرایم را در هند رونمایی کرد. این دستگاه مقرون‌به‌صرفه از طراحی جذاب و ویژگی‌های شاخصی چون صفحه‌نمایش بزرگ و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و عمر باتری طولانی بهره می‌برد. Narzo 50A مشخصه مهم دیگری نیز دارد که آن هم حذف شارژر از دورن جعبه دستگاه است.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل به دلیل حذف شارژر از جعبه آیفون در برزیل به پرداخت غرامت محکوم شد
  • اپل با حذف شارژر و هدفون از جعبه‌های آیفون ۶٫۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی کرده است

چندی پیش، خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه به‌زودی ریلمی نیز شارژر را از جعبه گوشی هوشمند خود حذف می‌کند. این شرکت چینی که زیرنظر هولدینگ BBK فعالیت می‌کند، اصلی‌ترین هدف خود برای حذف شارژر را به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرد. همچنین در همان گزارش آمده است که اولین گوشی فاقد شارژر Narzo 50A پرایم خواهد بود.

با اینکه ظاهراً Narzo 50A پرایم نسخه‌ای ارزان‌قیمت‌تر از مدل Narzo 50A خواهد بود، در برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری حتی بهتر از آن است. برای مثال، می‌توانیم به نمایشگر ۶٫۶ اینچ LCD با وضوح +FHD اشاره کنیم که در ۵۰A وضوح +HD را شاهد بودیم. علاوه‌بر‌این، در Narzo 50A پرایم حسگر اثرانگشت از پشت دستگاه حذف و با دکمه‌ی پاور یکپارچه شده است.

قلب تپنده‌ی Narzo 50A پرایم را تراشه‌ی Unisoc T612 تشکیل می‌دهد که با ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.2 همراه شده است. در پشت دستگاه سه دوربین به‌چشم می‌خورد: دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنسور سیاه‌و‌سفید. برای دوربین سلفی نیز به استفاده از دوربین ۸ مگاپیکسلی بسنده شده است.

گوشی هوشمند Narzo 50A پرایم ریلمی

همان‌طورکه در ابتدای خبر نیز اشاره کردیم، گوشی هوشمند Narzo 50A پرایم انرژی مورد‌نیاز خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژر سریع ۱۸ واتی تأمین می‌کند. البته برای شارژ دستگاه باید شارژر را جداگانه بخرید؛ چراکه ریلمی آن را از جعبه‌ی دستگاه حذف کرده است. از‌نظر نرم‌افزاری، Narzo 50A پرایم یازدهمین نسخه‌ی اندروید را به‌همراه پوسته‌ی Realme UI R Edition اجرا می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • حذف شارژر و ایرباد از جعبه‌های آیفون؛ دغدغه‌ی محیط زیستی اپل یا تصمیمی اقتصادی
  • جدیدترین گوشی اقتصادی نوکیا بدون شارژر عرضه می‌شود

مدل پایه‌ی Narzo 50A مجهز به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۵۰ دلار و مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن آن ۱۶۵ دلار قیمت دارد. ریلمی گوشی اقتصادی جدید خود را در رنگ‌های آبی و مشکی عرضه خواهد کرد و از ۸ اردیبهشت (۲۸ آوریل) از فروشگاه آنلاین ریلمی و آمازون و خرده‌فروشی‌های بزرگ هند می‌توان آن را سفارش داد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا