zoomit

MIUI 14 با امکانات جدید و بهینه‌سازی‌های چشم‌گیر معرفی شد

MIUI 14 با امکانات جدید و بهینه‌سازی‌های چشم‌گیر معرفی شد

شیائومی که ابتدا قرار بود در یکم دسامبر از نسل جدید پرچم‌داران اندرویدی خود یعنی سری شیائومی ۱۳ درکنار نسخه‌ی جدید رابط‌کاربری سفارشی خود موسوم به MIUI 14 رونمایی کند، این رویداد را به‌دلایلی به‌تعویض انداخت. این شرکت چینی امروز در مراسم معرفی مدل جدید گوشی‌های رده‌بالای خود، MIUI 14 را نیز رسماً معرفی کرد.

همان‌طور که شیائومی وعده داده بود، یکی از مهم‌ترین تغییرات MIUI 14، کاهش برنامه‌ها و سرویس‌های ازپیش‌ نصب‌شده روی این پوسته‌ی سفارشی است. بدین‌ترتیب این به‌روزرسانی احتمالاً سبک‌ترین و روان‌ترین نسخه‌ی پوسته‌ی سفارشی شرکت چینی تا امروز است.

MIUI 14 شیائومی

شیائومی اعلام کرد که MIUI 14 حافظه‌ی ذخیره‌سازی کمتری مصرف می‌کند. به‌طور دقیق‌تر، حجم حافظه‌ی موردنیاز این آپدیت در‌مقایسه‌با نسل قبل کاهش یافته و از ۱۶٫۹ گیگابایت در MIUI 13 به ۱۳٫۰۹ گیگابایت رسیده است. افزون‌براین، نسخه‌ی جدید این پوسته‌ی اندرویدی، حافظه‌ی دستگاه را به‌صورت کارآمد به فرآیندهای درحال اجرا اختصاص می‌دهد. همچنین، میزان استفاده از حافظه برنامه‌ها و سرویس‌های سیستم را به‌شدت کنترل می‌کند.

علاوه‌براین MIUI 14 به کاربران این امکان را می‌دهد که تعداد بیشتری از برنامه‌های سیستمی را درمقایسه‌با قبل حذف کنند. به‌غیر از شماره‌گیری، مخاطبان، پیام‌ها، تنظیمات، مرورگر، دوربین، مدیریت فایل و اپ استور، کاربران می‌توانند سایر برنامه‌های سیستم را حذف کنند. این یعنی حتی می‌توانید درصورت تمایل برنامه‌های پیش‌فرض ساعت، آب‌و‌هوا، گالری و… را نیز حذف کنید.

دستیار صوتی Mi AI نیز در MIUI 14 اکنون قابلیت‌های بیشتری مثل اسکن اسناد، ترجمه‌ها، دستیار تماس با فیلتر هرزنامه را ارائه می‌دهد. شیائومی همچنین امکانی را فراهم آورده است تا جفت‌سازی و اتصال بین دستگاه‌های مختلف آن ازجمله هدفون، تبلت و تلویزیون، پایدارتر و آسان‌تر شود. همچنین عملکرد جستجوی بهبودیافته در تنظیمات با سوابق جستجوهای انجام‌شده براساس دسته‌بندی، به کاربر نمایش داده می‌شوند.

MIUI 14 شیائومی

از دیگر تغییرات MIUI 14 می‌توان به بخش مدیریت اعلان‌ها اشاره کرد. این بخش اکنون بازطراحی شده است و می‌توان آن را با یک سوایپ بست. این پوسته از موتور جدیدی بهره می‌برد که روی هسته‌ی اصلی اندروید اجرا می‌شود و بدین‌ترتیب توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود از آن برای ارجای روان‌تر و سریع‌تر برنامه‌های شخص‌ثالث استفاده کنند. علاوه‌براین، برنامه‌ها در مصرف انرژی تا ۲۲ درصد بهینه‌تر عمل می‌کنند.

MIUI 14 ازنظر حریم‌شخصی نیز بهبود یافته است. همه‌ی پردازش‌های مرتبط با این رابط‌کاربری به‌طور محلی روی دستگاه انجام خواهد شد که ازجمله می‌توان به سیستم استخراج تصویر و متن، زیرنویس‌های زنده‌ی دوزبانه‌ی بلادرنگ برای کنفرانس‌های ویدیویی و ضبط‌وتجرمه‌ی محرمانه‌تر اشاره کرد.

امکانات MIUI 14 شیائومی

جدیدترین نسخه‌ی پوسته‌ی سفارشی شیائومی تجربه‌ی بصری شخصی‌سازی شده و غنی‌تر مثل آیکون‌های بزرگ و متنوع را ارائه می‌دهد. این رابط‌کاربری از نمادهای بزرگ با قابلیت تغییر اندازه در ۴ سطح پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین نمادهای تعاملی مثل حیوانات خانگی یا گیاهان نیز به زیباتر شدن محیط این پوسته‌ی اندرویدی کمک می‌کنند.

MIUI 14 شیائومی همچنین اتوماسیونی با کاربری آسان را برای مدیریت بهتر خانه‌های هوشمند ارائه می‌دهد. درواقع عملیات‌های پیچیده‌ای که قبلاً برای انجام آن‌ها چندین مرحله‌ی طولانی نیاز بود اکنون فقط در سه‌مرحله قابل انجام هستند. این پوسته‌ی جدید همچنین سرویس‌هایی برای خانواده‌ها درنظر گرفته است که ازجمله می‌توان به فضای ابری و آلبوم عکس مشترک اشاره کرد.

جدیدترین نسخه‌ی رابط‌کاربری شیائومی طراحی متفکرانه‌ای برای کودکان و سالمندان ارائه می‌دهد. والدین می‌توانند مدت‌زمان موردنظر خود را برای استفاده‌ی کودکان از گوشی‌های مجهز به MIUI 14 تعیین کنند. علاوه‌براین داده‌های سلامتی سالمندان به‌طور لحظه‌ای با این پوسته‌ی سفارشی قابل بررسی است.

این مقاله درحال به‌روزرسانی است…

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا