zoomit

iFixit: طرح تعمیر خانگی اپل برای مک‌بوک مراحل انجام این‌ کار را پیچیده‌تر از واقعیت نشان می‌دهد

iFixit: طرح تعمیر خانگی اپل برای مک‌بوک مراحل انجام این‌ کار را پیچیده‌تر از واقعیت نشان می‌دهد

iFixit درباره‌ی طرح جدید تعمیر در خانه اپل برای مک‌بوک‌ها می‌گوید این برنامه باعث می‌شود تعمیر این لپ‌تاپ‌ها سخت‌تر از حد تصور به‌نظر برسد. غول فناوری مستقر در کوپرتینو اخیراً طرح تعمیر در خانه‌ی حرفه‌ای خود را برای مک‌بوک‌ها راه‌اندازی کرده است؛ درحالی‌که iFixit پیش‌از‌این راهنمای جامعی برای تعمیر چندین مدل از مک‌بوک‌ها ارائه داده است.

پست وبلاگی جدید iFixit اشاره می‌کند که فرایندی که اپل ارائه داده است، به‌طور‌بالقوه برای کاربرانی بسیار سخت به‌نظر می‌رسد که ممکن است بخواهند مک‌بوک‌های خود را با روش رسمی تعمیر کنند. ظاهراً طولانی‌بودن و پیچیدگی راهنماهای اپل باعث واکنش تعمیرکاران برجسته‌ شده است.

iFixit با ابزارها و راهنماهای متعددش به‌عنوان قهرمان تعمیر خانگی لوازم الکترونیکی مثل گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها شناخته می‌شود. این شرکت امتیاز تعمیر‌پذیری اپل را برای انتشار کتابچه‌های راهنما افزایش داده است و می‌گوید شاید این طرح اقدام درستی نباشد؛ زیرا دستورالعمل‌های مطرح‌شده گامی روبه‌عقب هستند.

طرح تعمیر خانگی اپل برای مک بوک

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل طرح تعمیر مستقل را به کشورهای بیشتری گسترش می‌دهد
  • سرویس تعمیر آیفون در خانه برای کاربران اپل فراهم شد

برای توضیح بهتر، iFixit به راهنمای تعویض باتری مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی اشاره می‌کند که یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی است که درحال‌حاضر می‌توانید آن را بخرید. راهنمای iFixit برای انجام این کار فقط در ۲۶ مرحله خلاصه شده است؛ اما برای استفاده از روش اپل باید مستندات ۱۶۲ صفحه‌ای آن را مرور کنید. علاوه‌براین، قیمت قطعات جایگزین و ودیعه برای ابزار و بازه‌ی زمانی ۱۴ روزه برای تکمیل تعمیر، بسیار زیاد به‌نظر می‌رسد.

iFixit با‌‌توجه‌‌‌به این واقعیت که تعویض باتری در اکثر دستگاه‌های قابل‌حمل ازجمله اقداماتی است که کاربران زیاد با آن مواجه می‌شوند، از اپل به‌دلیل سخت‌تر‌کردن مراحل انجام این کار انتقاد کرده است. علاوه‌براین، iFixit اشاره می‌کند که کوپرتینویی‌ها گاهی اوقات به‌جای تعویض قطعات، تعویض کل کیس را پیشنهاد می‌دهند که این امر هزینه‌ی تعمیر را افزایش درخورتوجهی خواهد داد. گفتنی است اگر اپل بخواهد مواضع درستی درقبال تعمیرپذیری محصولاتش اتخاذ کند، مطمئناً باید تغییراتی در طرح‌های تعمیر خانگی خود اعمال کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا