zoomit

HarmonyOS هواوی اکنون روی ۱۵۰ میلیون دستگاه اجرا شده است

به‌نقل از گیزموچاینا، ریچارد یو، مدیر اجرایی هواوی و مدیرعامل سیاست‌های حفظ حریم شخصی روز گذشته اعلام کرد که HarmonyOS درحال‌حاضر روی بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه اجرا شده و ادعا کرد که این سیستم‌عامل، سریع‌ترین رشد را در تاریخ بین سیستم‌‌عامل‌های دیگر داشته است.

این بیانیه در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ هواوی به‌عنوان بخشی از سخنرانی اصلی مطرح شد. کنفرانس مذکور از تاریخ ۲۲ اکتبر تا ۲۴ اکتبر (۳۰ مهر تا ۲ آبان) برگزار می‌شود و هدف، بررسی موارد جدید درباره‌ی HarmonyOS، خانه‌های هوشمند، دفاتر هوشمند، HMS Core (نسخه‌ی سرویس موبایل هواوی) و موارد دیگر است.

رقم ۱۵۰ میلیون نصب HarmonyOS شامل دستگاه‌های مختلف ازجمله، گوشی‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و اینترنت اشیا می‌شود. سیستم‌عامل هارمونی با درنظرگرفتن تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها طراحی شده‌ است.

کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ هارمونی او اس هواوی

ریچارد یو در ادامه‌ی کنفرانس به این نکته اشاره کرد که تعداد نصب HarmonyOS تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۲۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید که رشد فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

افزون‌براین، توزیع جهانی برنامه‌های نرم‌افزاری HarmonyOS به بالای ۵٫۱ میلیون توسعه‌دهنده، بالای ۱۷۰ کشور و منطقه و توزیع تجمعی برنامه‌ها‌ی کاربردی بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ به ۳۳۲٫۲ میلیارد رسیده است. این سیستم‌عامل درحال‌حاضر بالای ۴۰۰۰ محصول زیست‌محیطی هوشمند و بالای ۱۸۰۰ شریک زیست محیطی دارد.

هواوی همچنین با بیش از ۱۷ دانشگاه معتبر و بیش از ۴۳۶ استاد دانشگاه همکاری کرده تا به جذب استعداد برای توسعه‌ی Hongmeng OS کمک کند.

HarmonyOS مبتنی بر LiteOS برای دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) شناخته می‌شود و براساس هسته‌ی لینوکس برای گوشی‌های هوشمند ، تبلت‌ها است از کد منبع باز اندروید برای پشتیبانی از اجرای برنامه‌های اندروید استفاده می‌کند. سیستم‌عامل HarmonyOS در آگوست ۲۰۱۹ برای اولین بار در تلویزیون‌های هوشمند آنر ارائه شد و سپس در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) در گوشی‌های هوشمند هواوی، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند به‌کار گرفته شد.

دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره‌ی موفقیت سیستم‌عامل HarmonyOS هواوی چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا