zoomit

DJI از دوربین سینمایی جدید با گیمبال داخلی و پشتیبانی از لایدار رونمایی کرد

روز گذشته، شرکت دی‌جی‌آی در اقدامی غافل‌گیرانه از دوربین سینمایی جدیدش با نام Ronin 4D و مشخصات درخورتوجه رونمایی کرد؛ دوربینی که افراد حرفه‌ای را هدف قرار داده است و بلطع نباید انتظار داشت که این محصول قیمت کمی داشته باشد. دستگاه مذکور سخت‌افزر قدرتمندی را شامل می‌شود که نشان می‌دهد شرکت چینی در حال ایجاد تنوع در خط تولید محصولات است. Ronin 4D از دوربینی به نام Zenmuse X9 استفاده می‌کند که دارای لنزهای قابل تعویض برای سیستم‌های DL و Leica’s M مارک است. این در حالی است که ۹ فیلتر عظیم ساخته‌شده در ND برای کنترل نوردهی به تصاویر در زیر نور خورشید نیز برای خریداران درنظر گرفته شده است.

دروبین یادشده در دو مدل ۶K و ۸K دردسترس خواهد بود. مدل ۶K همان‌طور که از نامش مشخص است، امکان ضبط ویدئو با رزولوشن ۶K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که در حالت ۴K ضوح سرعت را تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه افزایش می‌دهد. در نهایت، مدل ۸K وجود دارد که با حداکثر رزولوشن ۸K قادر به ارائه ۷۵ فریم در ثانیه است. گفتنی است که X9 قادر است از فرمت‌های RAW و ۴۲۲HQ یا حتی H.264 پشتیبانی کند.

گیمبال جدید نیز به‌نوبه خود یکی از اولین نمونه‌هایی است که تثبیت‌کننده Z محور را ارائه می‌دهد. هدف این است که هنگام راه رفتن یا دویدن یک اپراتور دوربین، نویز تکان‌های عمودی کاهش یابد؛ ترفندی که معمولا به مهارت قابل توجهی نیاز دارد. وزن Ronin 4D بدون درنظر گرفتن لنز و کارت ذخیره‌سازی تقریبا ۴٫۶۷ کیلوگرم (۱۰٫۳ پوند) است. همچنین مانند گیمبال و هلی‌شات‌های مصرفی دارای قابلیت ActiveTrack Pro است که از هوش مصنوعی برای تقویت فریم و ردیابی سوژه استفاده می‌کند.

در مورد سیستم فوکوس لایدار، این دوربین، ۴۳,۲۰۰ نقطه وسیع تا ۱۰ متر را اسکن می‌کند و حتی در محیط‌های کم‌نور افراد، اشیاء و سایر موضوعات دورن قاب دوربین را به‌راحتی تشخیص می‌دهد. البته دی‌جی‌آی تاکنون در رابطه نوع فوکوس خودکار این دوربین اطلاعات را ارائه نداده است؛ اما این شرکت می‌گوید که دوربین مذکور از تشخیص چهره، بدن انسان و قاب‌بندی هر سوژه پشتیبانی می‌کند و ظاهرا سیستم، تشخیص فاصله با سوژه را بدون تکیه بر بافت‌های سطحی یا جست‌وجوی فریم اندازه‌گیری می‌کند؛ بدین معنی که دوربین از AF با تشخیص کنتراست استفاده نمی‌کند.

این سیستم از فوکوس خودکار کامل، فوکوس دستی و فوکوس دستی/خودکار (AMF) پشتیبانی می‌کند که به اپراتورهای دوربین اجازه می‌دهد با دقت فوق‌العاده فوکوس کنند. ایده کلی AMF این است که فوکوس خودکار بیشتر کارهای AF را انجام می‌دهد؛ اما اجازه می‌دهد تا عملگر در هر نقطه به‌صورت دستی قابل تغییر باشند. از سایر ویژگی‌های دوربین جدید می‌توان به سایر فرستنده ویدئویی دوربرد تا ۲۰ هزار فوت به‌منظور خروجی ۱۰۸۰/۶۰p به مانیتورهای راه دور، سه روش ذخیره‌سازی، میکروفون داخلی به همراه جک میکروفون ۳٫۵ میلی‌متری و درگاه‌های XLR و شارژدهی تا ۲٫۵ ساعت در زمان فیلم‌برداری اشاره کرد.

به گفته این شرکت، نسخه ۶K Ronin 4D در ماه دسامبر در دسترس خواهد بود و نسخه ۸K نیز در بازه‌ای نامشخص در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید با خرید Ronin 4D، کاربران لوازم جانبی دیگر نظیر سیستم نظارت بی‌سیم و موتور فوکوس نیز دریافت می‌کنند که امکان می‌دهد لنزهای فوکوس دستی را برای استفاده از سیستم لایدار وفق داد. نسخه ۶K در بازار ایالات متحده آمریکا ۷۱۹۹ دلار هزینه دارد؛ درحالی‌که نسخه ۸K آن با قیمت ۱۱,۴۹۹ دلار آمریکا عرضه می‌شود.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا