zoomit

AMD فناوری EXPO را برای اورکلاک حافظه‌های DDR5 معرفی کرد

AMD فناوری EXPO را برای اورکلاک حافظه‌های DDR5 معرفی کرد

AMD بامداد امروز رویدادی آنلاین برگزار کرد تا از نسل جدید پردازنده‌های کلاس دسکتاپ پرده‌برداری کند. به گزارش ویدیوکاردز، این شرکت افزون‌بر رونمایی پردازنده‌های سری Ryzen 7000، فناوری جدید EXPO (مخفف Extended Profiles for Overclocking) را معرفی کرد که به نوعی رقیب Intel XMP 3.0 محسوب می‌شود.

ای ام دی می‌گوید فناوری EXPO اورکلاک حافظه‌ی DDR5 را در پلتفرم AM5 با یک کلیک امکان‌پذیر می‌کند. گیمرها با بهره‌گیری از فناوری موردبحث می‌توانند در وضوح ۱۰۸۰p به حداکثر ۱۱ درصد عملکرد بهتر در اجرای بازی دست پیدا کنند. همچنین استفاده از EXPO باعث می‌شود میزان تأخیر تا حدودا ۶۳ نانوثانیه کاهش پیدا کند.

جزئیات فناوری AMD EXPO

AMD می‌گوید که قصد دارد مجوز استفاده از فناوری EXPO را به‌صورت رایگان ارائه دهد. این موضوع باعث می‌شود EXPO با سرعت بالاتری توسط بازی‌های مختلف پشتیبانی شود و هزینه‌ی نهایی پشتیبانی از این فناوری کاهش یابد.

مقاله‌های مرتبط:

  • AMD با رونمایی اولین پردازنده‌های Ryzen 7000، زودتر از اینتل پا به نسل جدید گذاشت
  • AMD پیش‌نمایشی را از کارت‌های گرافیکی Radeon RX 7000 به اشتراک گذاشت

AMD در مراسم بامداد امروز اعلام کرد بیش از ۱۵ کیت DDR5 که توسط شرکت‌هایی مثل ADATA وCorsair و Geil و G.Skill و Kingston ساخته می‌شوند از همان آغاز کار توانایی پشتیبانی از EXPO را خواهند داشت. شرکت‌های تولیدکننده‌ی حافظه به‌زودی اولین کیت‌های DDR5 سازگار با EXPO را معرفی خواهند کرد. این کیت‌ها هم‌زمان با پردازنده‌های Ryzen 7000 عرضه می‌شوند.

AMD در مراسم امروز از چهار پردازنده‌ی AMD Ryzen 9 7950X و AMD Ryzen 9 7900X و AMD Ryzen 7 7700X و AMD Ryzen 5 7600X پرده‌برداری کرد. ۷۹۵۰X قدرتمندترین پردازنده‌ی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. تیم قرمز می‌گوید پردازند‌ه‌ی ۳۰۰ دلاری ۷۶۰۰X تا ۱۷ درصد قوی‌تر از پرچم‌دار فعلی اینتل است. AMD قصد دارد پردازنده‌های سری Ryzen 7000 را در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (۵ مهر ۱۴۰۱) عرضه کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا