zoomit

بیت کوین، رمزارزی که همواره مورد توجه قرار داشته است، در یک اقدام غیرمنتظره از سقف تاریخی قیمتی خود عقب‌نشینی کرد و هنگام نگارش این مطلب به قیمت ۶۶ هزار دلاری رسید. رشد قیمتی اخیر بیت کوین به دلیل احساسات مثبت حاکم بر بازار و همچنین تائید شدن صندوق‌های ETF بیت کوین بود که پای سرمایه‌گذاران سنتی بازار بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را به معاملات این رمزارز باز کرد.

افت قیمتی اخیر بیت کوین نیز به دلیل انتشار شاخص PPI ماه فوریه ایالات متحده بود که بنا به نظر برخی از تحلیل‌گران روند فعلی بیت کوین ممکن است تا ماه مارس و آوریل که کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) تشکیل جلسه خواهد داد، ادامه داشته باشد. این موضوع کمی سرمایه‌گذاران جدید بیت کوین را نگران کرده و به دنبال راهی برای تبدیل بیت کوین‌های خود به سایر ارزها هستند؛ با ما همراه باشید تا با چگونگی انجام این کار بیشتر آشنا شوید.

استراتژی معاملاتی در روند سقوط شدید قیمتی بیت کوین

تحلیل‌های کارشناسی حاکی از آن است که قیمت بیت کوین در سیر صعودی بالاتر از ۷۰ هزار دلار فومو شدیدی را در مارکت ارز دیجیتال ایجاد نمود؛ به طوری که هر فرد درگیر در این بازار را به نحوی برای سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز محبوب ترغیب می‌نمود. از آنجایی که بیت کوین پس از ۶۸ هزار دلار سقف تاریخی (ATH) جدیدی را به دست آورده بود و هیچ سطح مقاومت و حمایتی در آن وجود نداشت، بسیاری از سرمایه‌گذاران تحت تاثیر فوموی یاد شده گویی در حال کاوش در یک دنیای جدیدی از تحولات قیمتی بیت کوین بودند.

در ادامه تحولات قیمتی بیت کوین، با منتشر شدن شاخص PPI ماه فوریه آمریکا که ۰.۶ درصد بود، بیت کوین بلافاصله واکنش نزولی نشان داده و به کانال ۶۶ هزار دلاری سقوط کرد. بر اساس داده‌های تورمی ایالات متحده، روز گذشته کمترین میزان ورودی سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین در ماه جاری به ثبت رسید که این امر به خودی خود فشارهای بیشتری به روند نزولی بازار وارد ساخت و چنین امری نیز نگرانی‌های بیشتری را در میان سرمایه‌گذاران ایجاد نمود؛ به طوری که در حال حاضر بسیاری از آن‌ها به دنبال فروش بیت کوین‌های خود و خروج از بازار آن هستند.

تبدیل بیت کوین به ارز فیاتی همچون ریال ایران کار چندان سختی نبوده و صرفاً کافیست با مراجعه به صرافی ایرانی کیف پول من، بیت کوین‌های خود را در ازای تومان فروخته و مبلغ آن را مستقیماً در حساب بانکی خود دریافت کنید؛ اما آیا این موضوع استراتژی مناسبی است؟ به نظر می‌رسد که تبدیل بیت کوین به تتر گزینه بهتری برای تریدرها باشد.

تبدیل بیت کوین به تتر و مزایای آن

یک استراتژی قدیمی در بازار نزولی رمزارزها تبدیل ارزهای دیجیتالی به تتر است؛ چراکه این استیبل کوین بر اساس آنچه که تجربه نشان داده در برابر طوفان‌های نوسانات نزولی قیمتی سر بلند بیرون آمده و قیمت آن تحت تاثیر تحولات قیمتی، تغییری پیدا نکرده است. قیمت بیت کوین به عنوان پادشاه رمزارزها همواره بر روی قیمت سایر ارزهای دیجیتال تاثیر داشته و با شروع روند نزولی در بیت کوین شاهد سقوط قیمت در سایر رمزارزها نیز هستیم؛ به طوری که اتریوم با کاهش ۵.۶ درصدی قیمت و کاهش ۱۴ درصدی برخی از آلت کوین‌ها اثبات کننده چنین ادعایی هستند. البته موضوع اهمیت تبدیل بیت کوین به تتر برای کاربران ایرانی رنگ و بوی دیگری دارد.

اقتصاد تورمی ایران سبب شده تا نرخ دلار به صورت انفجاری رشد کرده و در بازه زمانی ۱۰ ساله از ۳ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان برسد! در چنین آشفته بازاری اگر بیت کوین‌های خود را به تومان تبدیل کرده و از این بازار خارج شوید هیچ تضمینی بر این که ارزش پول شما افتی نداشته باشد، وجود ندارد. در این وضعیت بهترین گزینه تبدیل بیت کوین به تتر است که در واقع از آن به عنوان دلار ارزهای دیجیتال یاد می‌کنند. با تبدیل بیت کوین به تتر سرمایه نقدی شما از نوسانات قیمتی دلار و همچنین بازار نزولی بیت کوین در امان خواهد ماند و در یک فرصت مناسب می‌توانید با سرمایه خود وارد بازار بیت کوین شده یا بر روی آلت کوین دیگری سرمایه‌گذاری کنید و اگر قصد خرید بیت کوین را دارید میتوانید از طریقه صرافی کیف پول من اقدام کنید.

نحوه تبدیل بیت کوین به تتر

این موضوع که کاربران ایرانی تحت شدیدترین تحریم‌های مالی قرار داشته و نمی‌توانند از امکانات صرافی‌های بزرگی همچون بایننس استفاده کنند، بر کسی پوشیده نیست. در حال حاضر بهترین گزینه برای کاربران ایرانی استفاده از یک صرافی معتبر ایرانی بوده که دارای سابقه فعالیتی شفاف، حجم معاملاتی بالا و امنیت پیشرفته است. صرافی کیف پول من در کلیه پارامترهای یاد شده بهترین نمره را دریافت نموده و علاوه بر موارد یاد شده امکانات ویژه‌ای را همچون بازار تتری با کارمزد ۰.۴ درصدی برای کاربران فراهم کرده است.

در آیتم بازار تتری صرافی کیف پول من به راحتی می‌توانید کلیه رمزارزهای پشتیبانی شده از سوی این صرافی که بیش از ۲ هزار رمزارز است را به تتر یا بالعکس تبدیل کنید و در ازای انجام چنین کاری کمترین میزان کارمزد ممکن در میان صرافی‌های مختلف را پرداخت کنید. برای تبدیل بیت کوین به تتر در صرافی کیف پول من در قدم اول باید یک حساب کاربری در صرافی کیف پول من ایجاد کرده و مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید. سپس در قدم بعدی واریز بیت کوین به حساب صرافی را انجام داده و از منو آیتم بازار تتری را انتخاب کنید.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا