zoomit

گوگل نیمی از پروژه‌های بخش تحقیق‌وتوسعه Area 120 را لغو می‌کند

گوگل نیمی از پروژه‌های بخش تحقیق‌وتوسعه Area 120 را لغو می‌کند

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل طی کنفرانس هفته‌ی گذشته‌ اعلام کرد این شرکت باید ۲۰ درصد کارآمدتر عمل کند؛‌ دیدگاهی که باعث شد برخی منابع آن را به‌عنوان دلیلی بر احتمال کاهش تعداد کارمندان این شرکت توصیف کنند و حالا به‌نظر می‌رسد این پیش‌بینی احتمالاً رخ خواهد داد.

به گزارش TechCrunch، گوگل تأیید کرده است که برخی از پروژه‌های مرتبط با بخش تحقیق‌وتوسعه (R&D) داخلی خود موسوم به Area 120 را لغو خواهد کرد. غول جستجوی اینترنت چند روز قبل به کارمندان خود اطلاع داد که با اتخاذ تصمیم‌گیری جدید، تعداد نیروی‌کار بخش Area 120 به‌نصف کاهش خواهد یافت و علاوه‌براین نیمی از کارکنانی که روی پروژه‌های مرتبط با این بخش کار می‌کنند، اخباری درمورد لغو پروژه‌های خود شنیده‌اند. Area 120 پیش‌از این میزبان ۱۴ پروژه بود که اکنون تعداد آن‌ها به ۷ پروژه کاهش یافته است. این شرکت به کارمندانی که پروژه‌های مرتبط با آن‌ها لغو شده، اعلام کرده است باید تا پایان ژانویه ۲۰۲۳، به‌دنبال شغلی جدید در گوگل باشند و درغیر این‌صورت، اخراج خواهند شد.

الیاس رومن، سرپرست Area 120 می‌گوید هدف این بخش، متمرکز شدن روی پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی است، درحالی‌که مأموریت قبلی آن تقویت رشد همه‌ی محصولات گوگل بود.

Area 120 یک واحد داخلی در گوگل است که روی توسعه‌ی محصولات آزمایشی کار می‌کند. یکی از سخن‌گویان این شرکت می‌گوید این گروه به‌طور منظم، با توجه به امیدوارکننده بودن پروژه‌ها، آن‌ها را آغاز و متوقف می‌کند. این واحد اکنون با تغییر استراتژی، تمرکز خود را روی پروژه‌هایی قرار خواهد داد که به سرمایه‌گذاری‌های درخورتوجه غول جستجوی اینترنت در حوزه‌ی هوش‌ مصنوعی مرتبط هستند و پتانسیل کافی را برای حل مشکلات کنونی کاربران دارند. بدین‌ترتیب این واحد با پایان دادن به برخی پروژه‌های غیرمرتبط با هوش مصنوعی، راه را برای آغاز کارهای جدید در این حوزه، باز خواهد کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • کره‌جنوبی گوگل و متا را به‌دلیل نقض قوانین حریم‌ خصوصی ۷۲ میلیون دلار جریمه کرد
  • اقدام ضدانحصار وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل به ضرر چند میلیارد دلاری اپل منجر می‌شود

Area 120 طی سال‌های گذشته، محصولات بسیار موفقی را ارائه داده است که ازجمله می‌توان به پلتفرم بازی HTML5 GameSnacks اشاره کرد؛ چارچوبی که درحال‌حاضر با گوگل‌کروم یک‌پارچه شده است. یکی دیگر از محصولات این واحد، پلتفرم تبلیغات محاوره‌ای مبتنی‌بر هوش مصنوعی موسوم به AdLingo است.

یکی از هفت پروژه‌ه‌ای که با تغییرات اخیر گوگل لغو خواهد شد Qaya است؛‌ سرویسی که سال گذشته راه‌اندازی شد و ویترین فروشگاه‌های اینترنتی را دراختیار تولیدکنندگان محتوای دیجیتال قرار می‌دهد. این پلتفرم همچنین با بخش جستجو و فروشگاه‌های گوگل یک‌پارچه شده است و علاوه‌براین امکان استفاده از آن در ویدئوهای یوتیوب وجود دارد.

اما ۶ پروژه‌ی دیگر Area 120 که گوگل تصمیم دارد به فعالیت آن‌ها خاتمه دهد، هنوز وارد مرحله‌ی راه‌اندازی نشده‌اند. یکی از این پروژه‌ها مربوط به بخش حسابداری Google Sheets بود. این شرکت همچنین یک پروژه‌ی مرتبط با خرید، پروژه‌ی تجزیه‌وتحلیل واقعیت‌مجازی و واقعیت افزوده و سه پروژه‌ی مرتبط با آب‌وهوا را لغو کرده است.

تغییرات اخیر در Area 120 در راستای سازمان‌دهی مجدد این واحد انجام می‌شود؛ فرآیندی که از سال گذشته آغاز شده است. ساندار پیچای در ماه جولای اعلام کرده بود که گوگل قصد دارد سرعت استخدام نیروی کار جدید را کاهش دهد و بیشتر روی فعالیت‌های کنونی خود متمرکز شود. این شرکت همچنین به احتمال اخراج‌های بزرگ‌تر و برنامه‌ریزی نشده اشاره کرد. البته غول فناوری مستقر در مانتین‌ویو همچنان به استخدام کارمندان جدید در بخش‌های مهندسی و فنی ادامه خواهد داد. به‌هرحال این شرکت تأکید کرده است که برای افزایش بهره‌وری، احتمالاً ساختار برخی تیم‌ها را تغییر خواهد داد و همچنین برخی از محصولات خود منسوخ و کارمندان فعال در آن بخش‌ها را از کار برکنار خواهد کرد.

گوگل اعلام کرده است که بخش استخدام این شرکت به کارمندانی که پروژه‌های آن‌ها در Area 120 لغو شده است کمک خواهد کرد تا در جایگاه دیگری به فعالیت خود ادامه دهند. این شرکت درحال‌حاضر ۱۷۴ هزار کارمند دارد. براساس اعلام یک منبع آگاه، واحد Area 120 در ابتدای سال جاری بیش‌از ۱۷۰ کارمند داشت که اکنون تعداد آن‌ها به زیر ۱۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است. البته این شرکت می‌گوید‌ که آمار مذکور دقیق نیست.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا