zoomit

گوگل تأیید کرد که اندروید ۱۴ از سیستم ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند

گوگل تأیید کرد که اندروید ۱۴ از سیستم ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند

اسپیس ایکس و اپراتور تی-موبایل هفته‌ی گذشته در رویدادی مشترک اعلام کردند که قصد دارند گوشی‌های هوشمند را مستقیماً به ماهواره‌های نسل جدید استارلینک متصل کنند تا کاربران بتوانند در مناطقی که سرویس سلولار ارائه نمی‌شود، به خدمات پیامک و پیام صوتی دسترسی پیدا کنند.

درحالی‌که شایعه شده اپل در آیفون ۱۴ از سیستم ارتباط ماهواره‌ای رونمایی می‌کند، اکنون ۹to5Google می‌نویسد که گوگل اعلام کرده نسخه‌ی بعدی اندروید نیز به چنین سیستمی مجهز می‌شود.

هیروشی لاک‌هایمر، قائم‌مقام ارشد واحد پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌ها در گوگل، با اشاره به سختیِ اضافه کردن هم‌زمان ۳G و وای‌فای به اولین گوشی اندرویدی در سال ۲۰۰۸، اعلام کرد اعضای تیم اندروید در حال طراحی نسخه‌ی جدید برای سازگاری با ماهواره‌ها هستند و پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای برای «نسخه‌ی بعدی اندروید» برنامه‌ریزی شده است. گوگل در گفت‌و‌گو با ۹to5Google تأیید کرده که نسخه‌ی بعدی، اندروید ۱۴ خواهد بود. این سیستم‌عامل احتمالاً اواسط سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسد.

در واقع گوگل تأیید کرده که به اسپیس ایکس برای عملی کردن برنامه‌هایش کمک می‌کند. اسپیس ایکس گفته سال آینده نسل دوم ماهواره‌های استارلینک را که دارای آنتن‌های بسیار بزرگی هستند به مدار زمین می‌فرستد.

لاک‌هایمر می‌گوید تجربه‌ی کاربری گوشی‌هایی که توانایی اتصال به ماهواره‌ها را دارند با گوشی‌هایی که به شبکه‌های سلولار متصل می‌شوند متفاوت خواهد بود. به گفته‌ی او، پیش‌بینی می‌شود که سرعت، کیفیت اتصال و حتی زمان تعامل تفاوت‌هایی داشته باشد.

در سرویس جدید اسپیس ایکس به ازای هر ناحیه‌ی سلولی دو تا چهار مگابیت پهنای باند ارائه می‌شود. ایلان ماسک می‌گوید به‌لطف سیستم ارتباط ماهواره‌ای در هر ناحیه‌ی سلولی می‌توان به یک تا دو هزار تماس صوتی هم‌زمان یا صدها هزار پیام متنی دسترسی پیدا کرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • گوشی‌های هوشمند از سال آینده مستقیماً به سرویس استارلینک متصل می‌شوند
  • اولین نسخه آزمایشی اندروید ۱۴ احتمالاً آوریل ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد

سیستم ارتباط ماهوار‌ه‌ای در گوشی‌های هوشمند بیشتر در شرایط اضطراری به کار می‌آید و تی-موبایل می‌گوید به‌دنبال ارائه‌ی پوشش سراسری است تا هیچ ناحیه‌ای بدون دسترسی به سیستم ارتباطی وجود نداشته باشد. تی-موبایل گفته سرویس ارتباط ماهواره‌ای استارلینک از SMS و MMS و چند اپلیکیشن پیام‌رسانی منتخب پشتیبانی خواهد کرد.

براساس اعلام ایلان ماسک، برای اتصال به سیستم ارتباط ماهواره‌ای اسپیس ایکس نیازی به هیچ تجهیزات اضافه‌ای نیست و گوشی‌هایی که اکنون در بازار موجودند می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

گفته می‌شود اپل به‌دنبال استفاده از سیستم ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های سری آیفون ۱۴ است. این گوشی‌ها چهارشنبه‌ی آینده رونمایی خواهند شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا