zoomit

گوگل به‌دلیل ردیابی غیرقانونی گوشی‌های اندروید ۸۵ میلیون‌دلار جریمه پرداخت می‌کند

گوگل به‌دلیل ردیابی غیرقانونی گوشی‌های اندروید ۸۵ میلیون‌دلار جریمه پرداخت می‌کند

براساس گزارشی از بلومبرگ، مارک برنوویچ، دادستان کل در ماه می ۲۰۲۰ شکایتی علیه گوگل تنظیم کرد و مدعی شد این شرکت با جمع‌آوری داده‌های موقعیت‌مکانی از کاربران اندروید، حتی پس‌از خاموش کردن این گزینه، قانون حفاظت از حریم‌خصوصی مصرف‌کنندگان را نقض کرده است.

به‌نوشته‌ی Digitaltrends، گوگل در ماه ژانویه از دادگاه ایالتی آریزونا درخواست کرد که پرونده‌ی مربوط به ادعای جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های موقعیت‌مکانی کاربران اندروید را رد کند؛ زیرا طبق قانون این ایالت، کلاهبرداری مورداشاره باید به یک تبلیغ یا فروش مرتبط باشد که البته قاضی پرونده با درخواست غول جستجوی اینترنت موافقت نکرد. دفتر برنوویچ روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تسویه‌ی ۸۵ میلیون‌دلاری، بزرگ‌ترین مبلغی است که گوگل در ازای چنین تخلفاتی ملزم به پرداخت آن شده است. سخن‌گوی گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شکایت ایالت آریزونا به سیاست‌های قدیمی‌تر محصولات این شرکت ارتباط دارد که طی سال‌های اخیر تغییر کرده‌اند. وی می‌گوید:

ما کنترل‌های ساده و گزینه‌های حذف خودکار داده‌های مکانی کاربران را ارائه می‌دهیم و تلاش ما این است تا همیشه داده‌های جمع‌آوری‌شده را به‌حداقل ممکن کاهش دهیم. ما از رفع این مشکل خوشحالیم و همچنان روی ارائه‌ی محصولات مفید تمرکز خواهیم کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گوگل به‌دنبال بازتعریف جست‌وجو در اینترنت است
  • ابزار جدید حریم خصوصی گوگل به شما اجازه می‌دهد از افشای اطلاعات شخصی خود مطلع شوید

درهمین‌حال، گوگل درمورد ردیابی داده‌ها با شکایت‌های دیگری از سوی دادستان‌های کل در ایندیانا، تگزاس و واشنگتن‌ دی‌سی مواجه است. این پرونده‌ها مثل شکایت آریزونا از گزارش اسوشیتدپرس درسال ۲۰۱۸ سرچشمه می‌گیرد که در آن اشاره شد گوگل بدون اجازه‌ی کاربران، داده‌های آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا