zoomit

گوگل از Sonos به‌دلیل نقص پتنت‌ بلندگوهای هوشمند و فناوری کنترل صوتی شکایت کرد

گوگل از Sonos به‌دلیل نقص پتنت‌ بلندگوهای هوشمند و فناوری کنترل صوتی شکایت کرد

گوگل با چند شکایت به Sonos پاسخ می‌دهد. این شرکت ادعا می‌کند که Sonos در ساخت بلندگوهای بی‌سیم خود، تعدادی از پتنت‌های آن ازجمله فناوری کنترل صدا را نقض کرده است. این جدیدترین تلاش غول جست‌وجوی اینترنت در نبرد دوجانبه بر سر بلندگوهای بی‌سیم درمقابل Sonos است؛‌ شرکتی که پیش‌ از این، یک شکایت از گوگل به دادگاه ارائه داد و به پیروزی رسید که درنتیجه‌ی آن، برخی ویژگی‌های محصولات گوگل از روی آن‌ها حذف شد.

شکایت جدید گوگل علیه Sonos، به نقض هفت گواهی ثبت‌اختراع اشاره دارد. یکی از این شکایت‌ها بر تشخیص کلمه‌ی کلیدی و شارژ بی‌سیم تمرکز دارد و دیگری حول این محور است که چگونه گروهی از بلندگوها تعیین می‌کنند کدام‌یک از آن‌ها باید به ورودی صوتی پاسخ دهد.

خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل گفت این شکایت‌ها برای دفاع از فناوری‌های ما و به‌چالش کشیدن نقض آشکار و مداوم Sonos از پتنت‌های ما تشکیل شده است. کاستاندا می‌گوید Sonos یک کمپین تهاجمی و گمره‌کننده علیه محصولات ما شروع کرده، که باعث از دست رفتن برخی مشتریان ما شده است. هر دو شکایت، صبح امروز در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه‌ی شمالی کالیفرنیا تشکیل شده‌ است. کاستاندا به ورج گفت گوگل قصد دارد در روزهای آینده، شکایت‌های مشابهی را با کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده تنظیم کند که هدف آن‌ها، ممنوعیت واردات محصولات Sonos به‌دلیل نقض‌ قانون است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گوگل احتمالاً در آینده گوشی‌هایی با بدنه‌ سرامیکی تولید خواهد کرد

ادی لازاروس از Sonos، از شکایت‌های جدید گوگل به‌عنوان «تاکتیک ارعاب» یاد کرد و گفت این شرکت به‌دلیل صحبت‌های ما علیه اقدامات انحصاری، اجازه‌دادن به آن برای اجتناب از پرداخت حق‌امتیاز و سرکوب رقیب کوچک‌تر، به‌دنبال تلافی‌کردن است. مشاور حقوقی Sonos نیز در بیانیه‌ای به ورج اعلام کرد که گوگل در مسیر شکایت‌های خود، راه به‌ جایی نخواهد برد.

درگیری حقوقی میان گوگل و Sonos از سال ۲۰۲۰ آغاز شد؛‌ زمانی‌که Sonos به‌دلیل فناوری بلندگوهای بی‌سیم گوگل از این شرکت شکایت کرد. این دو برند سال‌ها قبل برای ارائه‌ی سرویس‌های گوگل روی بلندگوهای Sonos با یکدیگر همکاری کرده بودند. Sonos ادعا می‌کند که غول فناوری مستقر در مانتین ویو، از فناوری بلندگوهای این شرکت برای ساخت گوگل هوم و سایر محصولات خود استفاده کرده است. گوگل ماه‌ها بعد شکایتی علیه Sonos ارائه داد و ادعا کرد که این شرکت تعدادی از پتنت‌های آن را نقض کرده است و مدتی بعد Sonos شکایت دیگری را به دادگاه برد. در نهایت ماه ژانویه، یعنی دو سال پس از مطرح شدن اولین شکایت، کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده به‌نفع Sonos رأی صادر کرد و متوجه شد که گوگل حق اختراع آن را نقض کرده است.

غول جست‌وجوی اینترنت در پاسخ به این اقدام Sonos مجبور شده برخی از ویژگی‌ها را از تعدادی از محصولات خود حذف کند که ازجمله می‌توان به قابلیت تنظیم صدای گروهی بلندگوهای بی‌سیم به‌طور هم‌زمان اشاره کرد. حذف این ویژگی برای افرادی که از چند بلندگو استفاده می‌کنند بسیار آزاردهنده خواهد بود و به‌نظر می‌رسد شکایت امروز، تلاش جدید گوگل برای به‌دست آوردن اهرم فشار علیه Sonos است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا