امنيت

تلگرام: امنیت ما از واتس‌اپ و سیگنال بیشتر است

تلگرام: امنیت ما از واتس‌اپ و سیگنال بیشتر است

طبق ادعای دورف، دولت ایالات متحده حدود ۳ میلیون دلار برای توسعه پروتکل رمزنگاری سیگنال که در واتس‌اپ، فیسبوک، گوگل مسنجر و اسکایپ استفاده می‌شود، هزینه کرده است.

او همچنین گفت که شرکت‌های آمریکایی اجازه ندارند بدون دخالت دولت، پروتکل‌های رمزنگاری خود را توسعه دهند.

مدیرعامل تلگرام ادعا کرد برخی افراد به او گفته‌اند در دادگاه یا رسانه‌ها، از پیام‌های خصوصی آنها در سیگنال علیه خودشان استفاده شده است.

او همچنین گفت سیگنال برخلاف تلگرام، به محققان اجازه نمی‌دهد تا کد منبع آن را بررسی کنند و از ارائه بیلدهای قابل تکرار برای iOS خودداری می‌کند.

دورف مدعی شد واتس‌اپ نیز کدهای برنامه خود را منتشر نمی‌کند که این امر باعث می‌شود تمام ادعاهای مربوط به “حریم خصوصی” آنها با شک و تردید همراه باشد.

او در نهایت گفت تلگرام تنها سرویس پیام‌رسان محبوب است که به همه اجازه می‌دهد کد مورداستفاده در برنامه را با کد منتشرشده در گیت‌هاب مقایسه کنند. دورف ادعا کرد قابلیت مکالمه محرمانه (Secret Chat) تلگرام، امنیت بسیار بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

این ادعاهای مدیرعامل تلگرام در حالی مطرح شده که این پیام‌رسان به دلیل سیاست‌های حریم خصوصی و امنیتی متفاوت با رقبا، همواره مورد انتقاد کارشناسان حوزه امنیتی قرار گرفته است.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا