zoomit

گوشی‌های شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو تا سه سال آپدیت سیستم‌عامل دریافت می‌کنند

گوشی‌های شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو تا سه سال آپدیت سیستم‌عامل دریافت می‌کنند

یکی از برتری‌های اپل در صنعت موبایل، پشتیبانی بلندمدت از گوشی‌های آیفون است. آیفون‌ها تا سال‌ها پس از عرضه جدیدترین نسخه‌ی iOS را به‌همراه به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کنند و تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی با علم به اهمیت این موضوع، در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌هایشان را بهبود دهند.

برخلاف اپل که در طول سال تعداد انگشت‌شماری گوشی جدید دردسترس قرار می‌دهد، شرکت‌هایی مثل شیائومی و سامسونگ ده‌ها گوشی با مشخصات مختلف عرضه می‌کنند. اپل به‌صورت اختصاصی iOS را توسعه می‌دهد، اما شیائومی و سایر شرکت‌ها باید منتظر توسعه‌ی اندروید توسط گوگل بمانند و پس از انتشار نسخه‌ی اصلی،‌ آن را برای دستگاه‌های خود شخصی‌سازی کنند. به همین دلیل انتشار نسخه‌ی جدید اندروید پروسه‌ای زمان‌بر است و به‌طور معمول تعداد زیادی از گوشی‌ها به نسخه‌ی جدید به‌روزرسانی نمی‌شوند.

به گزارش newslan، سامسونگ بیشتر از هر شرکت اندرویدی دیگری در سال‌های اخیر برای بهبود پشتیبانی نرم‌افزاری تلاش کرده و وعده داده است تا چند سال گوشی‌هایش را به‌روز نگه دارد. شیائومی نیز در تلاش است رویکرد مشابهی در پیش بگیرد. این شرکت به‌هنگام رونمایی گوشی‌های سری شیائومی ۱۲T گفت این دستگاه‌ها تا سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل دریافت می‌کنند (تا اندروید ۱۵) و به‌مدت چهار سال به جدیدترین پچ‌های امنیتی مجهز می‌شوند.

فعلاً مشخص نیست که پشتیبانی سه ساله برای چه دستگاه‌های دیگری ارائه می‌شود، اما احتمالاً شیائومی به‌زودی جزئیات بیشتری اعلام می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • شیائومی ۱۲T پرو و ۱۲T با دوربین ۲۰۰ و ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شدند

شیائومی ۱۲T پرو یکی از نخستین گوشی‌های دنیا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است. این گوشی نمایشگر صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچ AMOLED با وضوح ۲٬۷۱۲ در ۱٬۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد و از پردازنده‌ی رده‌بالای Snapdragon 8+ Gen 1 بهره می‌گیرد. دومین مدل از گوشی‌های این سری یعنی شیائومی ۱۲T از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا