zoomit

گزارش مقدماتی سامسونگ: ۷۷ درصد افت سود در فصل سوم ۲۰۲۳

گزارش مقدماتی سامسونگ: ۷۷ درصد افت سود در فصل سوم ۲۰۲۳

سامسونگ بامداد امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی، گزارش مقدماتی عملکردش در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ را منتشر کرد و گفت که سود عملیاتی در بازه‌ی زمانی مورد بحث، ۷۷ درصد کمتر از سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ بوده است. افت چشمگیر سود سامسونگ نتیجه‌ی کاهش تقاضا برای پردازنده در سراسر دنیا است.

سامسونگ می‌گوید که انتظار دارد سود عملیاتی‌اش در فصل سوم سال جاری میلادی به ۲٫۴ تریلیون وون (۱٫۷۹ میلیارد دلار) و فروش محصولاتش به ۶۷ تریلیون وون (۴۹٫۹ میلیارد دلار) برسد. سود و فروش سامسونگ به‌ترتیب ۷۷ درصد و ۱۲ درصد نسبت‌به فصل سوم ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

سامسونگ برای کسب درآمد سالانه‌اش وابستگی زیادی به صنعت تراشه دارد و هرگونه مشکل در این حوزه، مستقیماً درآمد و سود سامسونگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افزایش مشکلات اقتصادی در دنیا تقاضا برای گوشی و لپ تاپ را کاهش داد و در واکنش به این شرایط، تقاضا برای تراشه‌ها نیز پایین آمد.

با وجود عملکرد ضعیف سامسونگ، کسب‌و‌کار تراشه‌ی این شرکت با ضرر کمتری نسبت‌به فصل‌های قبلی مواجه شده است و این نشان می‌دهد که احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد بهبود وضعیت سامسونگ خواهیم بود. سامسونگ در ماه‌های اخیر ضمن کاهش حجم تولید تلاش کرده است روی رم های رده‌بالا متمرکز شود.

سامسونگ در فصل اول سال ۲۰۲۳ بدترین عملکردش در ۱۴ سال اخیر را ثبت کرد؛ در آن زمان سود سامسونگ ۹۶ درصد کاهش یافت. افت شدید سود سامسونگ در فصل دوم نیز ادامه یافت و به ۹۵ درصد رسید. سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ی حافظه در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

کسب‌و‌کار گوشی سامسونگ به این شرکت کمک کرده است تا روند افت سود را کمی کنترل کند. ظاهراً فروش گوشی‌های تاشدنی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ تأثیر به‌سزایی روی این شرایط گذاشته است. هم‌زمان گفته شده است که کسب‌و‌کار نمایشگر سامسونگ نیز وضعیت خوبی دارد.

گزارش مالی کامل سامسونگ حدوداً دو هفته‌ی دیگر منتشر خواهد شد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا