zoomit

گروهی از کارگران سیاه‌پوست تسلا به اتهام نژادپرستی از این شرکت شکایت کردند

گروهی از کارگران سیاه‌پوست تسلا به اتهام نژادپرستی از این شرکت شکایت کردند

گروهی از کارمندان سیاه‌پوست تسلا علیه این شرکت شکایت کرده و مدعی شده‌اند که در کارخانه‌ی کالیفرنیای این خودروساز، مورد تبعیض نژادی قرار گرفته‌اند. تسلا با حداقل ۱۰ شکایت درمورد نژادپرستی و موارد دیگر مواجه شده که یکی از جدیدترین پرونده‌ها به‌تازگی ازطرف یکی از سهام‌داران تسلا مطرح شده و این شرکت را به ایجاد محیط‌ کاری سمی متهم کرده است.

یه گزارش Gizmodo به‌نقل از رویترز، طبق شکایتی که در دادگاه ایالتی کالیفرنیا تنظیم شده است، ۱۵ کارمند سیاه‌پوست سابق و کنونی تسلا اعلام کرده‌اند دائماً با اظهارات توهین‌آمیز همکاران، مدیران و کارکنان منابع انسانی مواجه شده‌اند.

برخی از نظرات ذکر شده در دادخواست شامل عبارت‌هایی مثل بردگی و همچنین موارد جنسی بوده است. جدا از اظهارنظرهای توهین‌آمیز، این شاکیان همچنین ادعا کردند که اغلب مشاغل سخت‌تری را در کارخانه‌ها به آن‌ها اختصاص داده‌اند و همچنین ترفیعات شغلی آن‌ها نادیده گرفته شده است. گزارش رویترز از این حکایت دارد که بیشتر آزار و اذیت‌ها در کارخانه‌ی تسلا در کالیفرنیا رخ داده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تسلا به‌‌ اتهام تبعیض نژادی بار دیگر به دادگاه برمی‌گردد
  • کارمندان سابق تسلا از این شرکت به‌دلیل نقض قوانین فدرال در اخراج دسته‌جمعی شکایت کردند

والری کپرز ورکمن از تسلا در اکتبر ۲۰۲۱ بیانیه‌ای در پاسخ به اتهامات قبلی مبنی‌بر تبعیض‌نژادی منتشر و در آن استدلال کرد که توهین‌های نژادپرستانه به شیوه‌ای دوستانه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این اولین‌ بار نیست که تسلا به رفتارهای تبعیض‌نژادی متهم می‌شود. در اکتبر ۲۰۲۱ نیز هیئت منصفه‌ی فدرال در سانفرانسیسکو به این خودروساز دستور داد به‌دلیل رفتارهای نژادپرستانه در محل‌ کار، مبلغ ۱۳۷ میلیون دلار به پیمان‌کار سیاه‌پوست سابق خود پرداخت کند. البته این جریمه پس از اعتراض تسلا به اتهامات وارده به این شرکت، به ۱۵ میلیون دلار کاهش یافت. این شرکت در ماه فوریه ازطرف دپارتمان اشتغال منصفانه و مسکن کالیفرنیا، با شکایت تبعیض‌ نژادی دیگری مواجه شد. این شکایت به تبعیض میان کارگران رنگین‌پوست تسلا اشاره داشت و این شرکت را به استفاده از کارگران سیاه‌پوست در پایین‌ترین سطوح نیروی کار متهم کرد.

اوایل ماه جاری، یکی از سهام‌داران تسلا شکایت دیگری علیه این شرکت تنظیم و ایلان ماسک و هیئت‌مدیره را به نادیده‌گرفتن شکایت‌های کارگران و ایجاد محل‌کار سمی که به ارزش سهام آسیب رسانده است، متهم کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا