zoomit

کوشکی استاد دانشگاه امام صادق: اینستاگرام و تلگرام فیلتر نیستند

کوشکی استاد دانشگاه امام صادق: اینستاگرام و تلگرام فیلتر نیستند

در گفت‌وگویی که مجری برنامه «تهران ۲۰» دوشنبه هفت آذر با محمدصادق کوشکی انجام داد، این فعال سیاسی اصولگرا فیلتر شدن تلگرام و اینستاگرام و توییتر را انکار کرد.

درحالی‌که مجری این برنامه از تجربه‌ی فیلترینگ تلگرام در گذشته می‌گفت، کوشکی در میان صحبت او گفت تلگرام بسته نشد و دولت وقت چون موافق بستن نبود یک فریب فنی اجرا کرد. اشاره‌ی او به هات‌گرام و طلاگرام بود. این استاد اصول‌گرای دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه گفت:

همین الان هم اینستا به معنی درست کلمه فیلتر نیست. توییتر هم فیلتر نیست. می‌شود الان با فیلترشکن‌های رایگان با مصرف اینترنت دو یا سه برابر [به آن دسترسی داشت]. این اتفاق منظورمان نیست. اگر قرار شد اعمال قانون شود و این شرکت‌ها نپذیرفتند که قوانین و امنیت و منافع مردم ایران و شهروندان ایرانی و دولت ایران را رعایت بکنند آن وقت از لحاظ فنی باید به فکر این باشیم که فیلتر شدن نه، کلا بسته شود. فیلتر شدن به شیوه‌ای که تلگرام شد، به نوعی تمسخر افکار عمومی بود. الان فقط درآمد بعضی شرکت‌های اینترنت بالا می‌رود. داریم کی را گول می‌زنیم؟

در بخش دیگری از این گفت‌وگو که خبرگزاری دانشجو به‌طور کامل منتشر کرده، کوشکی گفت مسئولانی که در توییتر حضور دارند قانون‌شکنی می‌کنند و ادامه داد: «فعالیت آنان قبح فیلترینگ را برای مردم شکسته است.»

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا