zoomit

کوالکام نخستین تراشه‌های دسکتاپ نوویا را نیمه دوم ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد کرد

کوالکام نخستین تراشه‌های دسکتاپ نوویا را نیمه دوم ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد کرد

به‌نظر می‌رسد آینده‌ی توسعه‌ی پردازنده‌ی کامپیوترهای شخصی کوالکام در دستان نوویا (Nuvia)، تیم طراحی‌ پردازنده‌ی آرم است که این شرکت در اوایل سال ۲۰۲۱ آن را خریده است. روز چهارشنبه، مدیران کوالکام گفتند محصول نهایی طراحی‌شده‌ی نوویا اواخر سال ۲۰۲۳ به قفسه‌های فروشگاه‌ها خواهد رسید و این بازه‌ی زمانی تعیین‌شده تأخیری نخواهد داشت.

به‌گزارش pcworld، در پایان جلسه‌ی پرسش‌وپاسخ با مدیران پس از گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ کوالکام، از کریستیانو آمون، مدیر اجرایی، درباره‌ی بازار رایانه‌های شخصی نوت‌بوک و برنامه‌های شرکت برای نفوذ در آن سؤال شد. آمون پاسخ داد:

سال‌ها است که با مایکروسافت کار می‌کنیم. همان‌طورکه قبلاً نیز گفتم، معتقدم [اکنون] ویندوز ۱۱ پشتیبانی کاملی از پلتفرم آرم نظیر شبیه‌سازی دستورالعمل‌های ۶۴ بیتی ارائه می‌دهد. این اولین‌بار است که واقعاً پلتفرمی دراختیار داریم که برای اهداف تجاری و سازمانی آماده است.

همان‌گونه که درباره‌ی نسل بعدی فکر می‌کنیم، در حال تولید پردازنده‌ی نوویا هستیم و این بار روی عملکرد تمرکز داریم. تولید در مقیاس زیاد نزدیک است و انتظار داریم در اواخر سال ۲۰۲۳ این کار را انجام دهیم.

به‌نظر می‌رسد بازه‌ی زمانی اعلام‌شده کمی تأخیر درمقایسه‌با اطلاعاتی دارد که قبل‌تر منتشر شده‌ بودند. بااین‌حال، یکی از نمایندگان کوالکام در ایمیلی گفت زمان‌بندی فعلی با نقشه‌ی راهی که این شرکت در روز سرمایه‌گذار خود در نوامبر گذشته ارائه کرد، مطابقت دارد. نماینده‌ی کوالکام گفت:

۲۰۲۳ به زمان عرضه اشاره می‌کند.

در کنفرانس سرمایه‌گذاران کوالکام در نوامبر ۲۰۲۱، دکتر جیمز تامپسون، مدیر ارشد فناوری کوالکام، نقشه‌ی راه فعلی نوویا را تشریح کرد. تامپسون درباره‌ی اولین پردازنده‌های اسنپدراگون با فناوری نوویا گفت:

در این مرحله دسترسی به پردازنده‌های مذکور سخت است. ما ۹ ماه دیگر از محصول یا چیزی شبیه به آن نمونه‌برداری خواهیم کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus احتمالاً ۱۰ درصد سریع‌تر از مدل استاندارد خواهد بود

اگر بازه‌ی زمانی اعلام‌شده‌ی تامپسون دقیق باشد، دوره‌ی نمونه‌‌برداری حدوداً تا آگوست ۲۰۲۲ به‌پایان ‌رسیده و عرضه‌ی محصول برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا