zoomit

کمیسیون ITC آمریکا: سامسونگ و TSMC مظنون به نقض پتنت هستند

کمیسیون ITC آمریکا: سامسونگ و TSMC مظنون به نقض پتنت هستند

شرکت‌های بزرگ چند ملیتی به‌طور مداوم در حال دست‌و‌پنجه نرم کردن با چالش‌های حقوقی‌اند و این گفته برای شرکت‌های فعال در صنعت فناوری بیشتر از بقیه صدق می‌کند، چون پتنت‌هایی که در این صنعت ثبت می‌شوند همواره حاشیه ایجاد می‌کنند و صاحبان این سندهای ثبت اختراع برای دفاع از حقوق خود دست به هر کاری می‌زنند.

سامسونگ سابقه‌ی طولانی‌مدتی در جنگ‌های حقوقی بر سر پتنت دارد و معروف‌ترین نمونه‌ی آن، چالش چند ساله‌ی شرکت کره‌ای با اپل بود. در کنار این‌ها نهادهای رگولاتوری دولتی بارها سامسونگ را بازخواست کرده‌اند. آن‌طور که سم‌موبایل می‌نویسد، کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده (USITC) در حال تحقیق روی سامسونگ است.

کمیسیون USITC در اطلاعیه‌ای می‌گوید تحقیق روی برخی از واحدهای تجاری سامسونگ الکترونیکس را شروع کرده است تا بفهمد که این شرکت پتنت نقض کرده یا نه. سامسونگ تنها شرکتی نیست که توسط USITC مورد نظارت قرار می‌گیرد. ظاهراً این کمیسیون تحقیقات مشابهی را روی کوالکام و TSMC، دو شرکت سرشناس صنعت تراشه، نیز آغاز کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • کمیسیون ITC آمریکا ادعای نقض پتنت‌های شرکت MRI به دست سامسونگ را بررسی می‌کند
  • سامسونگ به دلیل نقض پتنت ۵۴۸ میلیون دلار به اپل پرداخت می‌کند

تحقیقات کمیسیون USITC روی سامسونگ و کوالکام و TSMC متمرکز بر محصولات نیمه‌هادی، مدارهای مجتمع و گوشی‌های هوشمند است. شرکت آمریکایی Daedalus Prime ماه گذشته‌ی میلادی شکایتی علیه این شرکت‌ها ثبت کرد و ظاهراً تحقیقات کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده به‌دلیل این شکایت شروع شده است.

USITC روی برخی از محصولات نیمه‌هادی تولیدشده توسط سامسونگ و TSMC و چندین مدار مجتمع ساخته‌شده به دست سامسونگ و کوالکام تحقیق می‌کند. Daedalus Prime در شکایت خود گفته به‌دنبال توقف فروش محصولاتی است که به ادعای این شرکت ناقض پتنت هستند.

پرونده‌ی این ماجرا به‌زودی به یک قاضی سپرده می‌شود. رسیدگی به پرونده‌های این چنینی معمولاً مدت‌ها به طول می‌انجامد، بنابراین منتظر نباشید که به‌این‌زودی‌ها خبری نهایی درباره‌ی شکایت Daedalus Prime از سامسونگ اعلام شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا