zoomit

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز روی فعالیت‌های تجاری آمازون تحقیق می‌کند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز روی فعالیت‌های تجاری آمازون تحقیق می‌کند

دو سال پیش گزارشی از سوی وال‌استریت ژورنال اعلام کرد کارمندان آمازون (Amazon) به‌طور روتین از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط فروشنده‌های شخص ثالث استفاده می‌کنند تا براساس این داده‌ها محصولاتی رقابتی تولید و برای کسب‌و‌کار خصوصی این شرکت استفاده کنند. کنگره‌ی ایالات متحده پس از انتشار این گزارش تحقیقات گسترده‌ای را روی فعالیت‌های آمازون آغاز کرد و آن‌طور که Engadget می‌نویسد تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نیز آغاز شده است.

گفته می‌شود کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال بررسی نحوه‌ی توصیف فعالیت‌های تجاری آمازون توسط این شرکت است. بخشی از این تحقیقات شامل نحوه‌ استفاده‌ی کارمندان آمازون از داده‌ها برای برندهای خصوصی این شرکت است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار مسئول بررسی نحوه‌ی ارتباط شرکت‌های سهامی عام با سرمایه‌گذاران است. SEC درصورتی که تشخیص دهد شرکت‌ها نتوانسته‌اند اطلاعات مهم تجاری را در زمان مناسب دردسترس سرمایه‌گذاران قرار دهند، می‌تواند جریمه و سایر اقدامات مشابه را برای آن‌ها در نظر بگیرد.

SEC در جریان تحقیقات خود روی آمازون که ظاهراً بیش از یک سال از آغاز آن می‌گذرد خواستار دسترسی به ایمیل شماری از مدیران اجرایی ارشد آمازون شده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • آمازون کالاهای خود را در نتایج جستجو بالاتر از محصولات دیگر قرار می‌‌دهد
  • آمازون چقدر بزرگ است؟

به‌دنبال انتشار گزارش اولیه‌ی وال‌استریت ژورنال در سال ۲۰۲۰، آمازون هرگونه استفاده از داده‌های فروشنده‌های متفرقه برای معرفی محصولات رقابتی را تکذیب کرد. مدتی بعد شاهد آغاز تحقیقاتی داخلی در آمازون بودیم و این شرکت هرگز حاضر نشد نسخه‌ای از نتایج تحقیقات را دراختیار کنگره‌ی ایالات متحده قرار دهد.

ماه گذشته‌ی میلادی کمیسیون قضایی مجلس سنا از وزارت دادگستری ایالات متحده درخواست کرد تحقیقات دیگری را روی آمازون آغاز و بررسی کند که این شرکت باعث ممانعت از اجرای عدالت کیفری شده است یا خیر. کمیته‌ی قضایی در آن زمان گفت آمازون برای پنهان کردن حقیقتِ استفاده از داده‌های شرکت‌های متفرقه حاضر نشده اسناد تجاری و ارتباطی را ارائه دهد.

در واکنش به این موضوع، سخنگوی آمازون اعلام کرد این شرکت حجم عظیمی از اطلاعات را دردسترس کنگره قرار داده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا