zoomit

کدام دانشگاه‌ها رکورددار ثبت رساله و پروپوزال در ایرانداک هستند؟

کدام دانشگاه‌ها رکورددار ثبت رساله و پروپوزال در ایرانداک هستند؟

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، براساس قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس) و آیین‌نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۹۸ هیئت وزیران)، همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی و فناوری کشور باید تمام ‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی خود را، که بدون طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و ثبت کنند.

برای انجام این قانون، ایرانداک «سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده» را در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR راه‌اندازی کرده است که در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۴۵۵ مؤسسه با آن همکاری داشته‌ و نزدیک به ۵۷ هزار رساله و بیش از ۳۱ هزار پیشنهاده را در آن ثبت کرده‌اند.

براساس آمار منتشرشده دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه پیام نور استان تهران، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علم و صنعت پنج دانشگاهی هستند که بیشترین تعداد پارسا (رساله) را در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در ایرانداک ثبت کرده‌اند.

دانشگاه‌های دارای بیشترین ثبت رساله در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در مناطق ده‌گانه آمایش آموزش عالی

دانشگاه‌های دارای بیشترین تعداد ثبت رساله

از نظر تعداد پیشنهاده (پروپوزال) ثبت‌شده در این سامانه نیز دانشگاه‌های تربیت مدرس، شهید بهشتی، الزهرا، هنر تهران و خاتم در رتبه‌های اول تا پنجم قرار دارند.

دانشگاه‌های دارای بیشترین ثبت پیشنهاده در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در مناطق ده‌گانه آمایش آموزش عالی

دانشگاه‌های دارای بیشترین تعداد پروپوزال در ایرانداک

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا