zoomit

چین با ادامه‌دادن آزمایش‌ها در ساخت فناوری ۶G سعی می‌کند همچنان در این حوزه پیشرو باشد

چین با ادامه‌دادن آزمایش‌ها در ساخت فناوری ۶G سعی می‌کند همچنان در این حوزه پیشرو باشد

اگرچه هنوز در حال گذراندن روزهای اولیه‌ی ۵G هستیم و خیلی زود است درباره‌ی ۶G صحبت کنیم، شرکت‌های چینی درست مثل حوزه‌ی ۵G، در نسل بعدی این تکنولوژی نیز جلوتر از رقبا هستند. گزارش اخیر ITHome نشان داد که ZTE با همکاری وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور (MIIT) آزمایش‌های نمونه‌ای را برای ساخت ۶G انجام داده است. ZTE می‌گوید آزمایش‌های مرتبط با فناوری ۶G شامل پنج مرحله است:

  • نمونه‌ی مفهومی شبکه‌ی مستقل توزیع‌شده‌ی ۶G و شبکه‌ی دوقلوی دیجیتال
  • نمونه‌ی مفهومی کلیدی فناوری شبکه‌ی قدرت محاسباتی ۶G
  • نمونه‌ی مفهومی فناوری کلید ۶G تراهرتز
  • نمونه‌ی مفهومی کلیدی فناوری یکپارچه‌سازی ادارک ارتباط ۶G
  • نمونه‌ی مفهومی فناوری فراسطحی هوشمند ۶G

فون‌آرنا به موفقیت‌آمیزبودن آزمایش‌ها اشاره می‌کند؛ اما هنوز سال‌ها تا گسترش و دسترسی به شبکه‌های ۶G فاصله داریم تا بتوانیم این فناوری را با ۵G مقایسه کنیم. علاوه‌بر چین، ایالات‌متحده و اروپا تحقیقات خود را در حوزه‌ی ۶G آغاز کرده‌اند. استفاده از تجهیزات شرکت‌های مخابراتی چینی مثل هواوی و ZTE در ایالات‌ متحده‌ی آمریکا ممنوع شده است. اریکسون اخیراً اعلام کرده است میلیون‌ها پوند برای تحقیقات ۶G در بریتانیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

انتظار می‌رود ۶G درسال ۲۰۳۰ به‌طورتجاری راه‌اندازی شود

اینترنت 6G

مقاله‌ی مرتبط:

  • طرح اولیه اینترنت همراه ۶G تا سال ۲۰۲۶ توسط کره‌ جنوبی راه‌اندازی می‌شود
  • مدیرعامل نوکیا می‌گوید شبکه‌ ۶G تا سال ۲۰۳۰ از راه می‌رسد

سال گذشته، اداره‌ی ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) اعلام کرد که این کشور به یکی از پیشتازان اولیه درزمینه‌ی مالکیت معنوی مرتبط با ۶G تبدیل شده است. CNIPA ادعا کرد از حدود ۳۸ هزار حق‌ اختراع مربوط به ۶G در سرتاسر جهان، ۱۳,۴۴۹ یا ۳۵ درصد دراختیار چین است. ایالات‌ متحده نیز با سهم ۱۸ درصد از پتنت‌های ۶G در رتبه‌ی دوم فهرست قرار دارد.

طبق گزارش‌ها، اریکسون برنامه‌ای ده‌‌ساله را دنبال می‌کند که به راه‌اندازی تجاری سرویس ۶G در سال ۲۰۳۰ منجر خواهد شد. درحالی‌که درباره‌ی استانداردهای این فناوری همچنان باید بحث و تبادل‌نظر کرد، برخی اعتقاد دارند سرعت دانلود داده‌ها روی این شبکه‌ها می‌تواند به یک ترابیت‌‌‌‌برثانیه برسد و این یعنی هزاربرابر سریع‌تر از سرعت یک گیگابیت‌‌‌‌برثانیه‌ی ۵G خواهد بود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا