zoomit

چگونه تأخیر لمس و نگه داشتن در اندروید را کم یا زیاد کنیم؟

چگونه تأخیر لمس و نگه داشتن در اندروید را کم یا زیاد کنیم؟

اندروید به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل کنونی، قابلیت‌های متنوعی ارائه می‌کند تا کار با گوشی هر روز راحت‌تر شود. برای مثال با ژست های لمسی اندروید یا دستورات لمسی اندروید می‌توان اسکرین‌شات گرفت. این قابلیت در گوشی شیائومی به‌عنوان یکی از روش‌های اسکرین‌شات گرفتن به‌حساب می‌آید و گوشی با کشیدن سه انگشت روی صفحه هم‌زمان از بالا به پایین از صفحه‌ی فعلی اسکرین‌شات می‌گیرد.

قابلیت لمس و نگه داشتن در اندروید نیز ویژگی دیگری است که به‌کمک آن توسعه‌دهندگان می‌توانند دسترسی سریع به برخی گزینه‌های یک برنامه را فراهم کنند. عملکرد این ویژگی به عملکرد کلیک‌راست در محیط ویندوز شباهت دارد.

لمس و نگه داشتن در اندروید چیست؟

فرایند اجرای لمس و نگه داشتن در اندروید (Touch and hold delay) کاملاً از نامش مشخص است. کاربر باید برای دسترسی به گزینه‌های فوری، آیکون برنامه را لمس کند، برای لحظه‌ای کوتاه نگه دارد و انگشتش را تکان ندهد تا منوی گزینه‌ها باز شود.

لمس و نگه داشتن در اندروید یکی از کارهایی است که برای حذف برنامه، انتقال آیکون برنامه به صفحه‌ی هوم و نمایش گزینه‌های اختصاصی مرتبط با همان برنامه، به کار می‌رود. برای مثال، در برنامه‌ی تماس گوگل با لمس و نگه‌داشتن، امکان تماس با شماره‌هایی که بیشترین تماس را با آن‌ها داشته‌اید، وجود دارد.

از دیگر مثال‌های کاربری لمس و نگه‌داشتن می‌توان به انتخاب کردن قسمتی از متن و بزرگنمایی روی متن در فایل‌های متنی اشاره داشت. علاوه‌براین، در فایل منیجر گوشی برای انتخاب چندین فایل یا دسترسی به گزینه‌های Context Menu شبیه‌ به کلیک‌راست در ویندوز از قابلیت لمس و نگه‌داشتن استفاده می‌شود.

تغییر تأخیر لمس و نگه داشتن در گوشی سامسونگ

برای تغییر مدت تأخیر لمس و نگه‌داشتن در گوشی سامسونگ طبق مراحل زیر پیش بروید.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا