zoomit

پیکاپ قلدر RAM 1500 RHO با موتور قدرتمند و ظاهر خشن رونمایی شد

پیکاپ قلدر RAM 1500 RHO با موتور قدرتمند و ظاهر خشن رونمایی شد

خودرو RAM 1500 RHO با طراحی اسپرت‌تر قرار است به خانواده‌ی پیکاپ‌های اسپرت سری Rebel و Warlock و Power Wagen بپیوندد. این خودرو قیمت و توانایی‌های آفرود کمتری نسبت‌به مدل پرچمدار RAM 1500 TRX دارد.

در زیر کاپوت RHO نسخه‌ی پرتوان موتور Hurricane گروه استلانتیس و گیربکس هشت سرعته‌ی خودکار قرار دارد. این موتور توربوشارژ سه لیتری ۶ سیلندر خطی، ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نمای سه‌چهارم جلو پنل خودرو رم 1500 RHO

RAM

پیکاپ جدید رم ظرف ۴٫۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت و در ۱۱٫۷ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت می‌رسد، مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳٫۱ ثانیه با سرعت ۱۶۸ کیلومتربرساعت طی می‌کند و حداکثر سرعتش به ۱۹۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

در زیر طاق چرخ‌های عظیم RHO، کمک‌فنرهای تطبیقی Bilstein مدل بلک هاوک e2 که در TRX استفاده می‌شود، قرار دارد. این سیستم برای تعادل وزن RHO مجدداً تنظیم شده‌ است؛ چراکه موتور Hurricane حدود ۶۸ کیلوگرم سبک‌تر از موتور Hemi V8 است.

پیکاپ جدید رم دارای بازوهای کنترلی بالا و پایین آلومینیومی و تعلیق تطبیقی فعال است و پنج سانتی‌متر ارتفاع بیشتر نسبت‌به رم ۱۵۰۰ استاندارد دارد.

در پشت گیربکس، یک جعبه‌ی انتقال فعال BorgWarner 48-13 با قطعات ارتقا‌یافته برای دوام بهتر قرار دارد. در عقب خودرو، اکسل با محورهای شناور، دیفرانسیل الکترونیکی و دمپرهای جهش‌محور قرار گرفته‌اند. مهندسان اکسل عقب را تغییر داده‌اند تا حرکت محور عقب در راستای عمودی تا ۳۵ سانتی‌متر فراهم شود.

کابین خودرو رم 1500 RHO

RAM

RHO از یک سیستم القایی با جریان بالا با فیلتر هوای شعاعی و سیستم اگزوز جدید با دو خروجی و دهانه‌ی ۱۲ سانتی‌متری بهره می‌برد.

RHO به‌لطف گلگیرهای بزرگ خود، هشت اینچ پهن‌تر از رم ۱۵۰۰ استاندارد است. رینگ‌ها ۱۸ اینچی و لاستیک‌ها ۳۵ اینچی هستند. رم، پیکاپ جدیدش را به کاپوت و جلوپنجره‌ی منحصربه‌فرد با نشان‌های بزرگتر مزین کرده است.

چراغ‌های جلو LED، سپرهای فولادی و قلاب‌های یدک‌کش بزرگ، ظاهر پیکاپ چدید رم را کامل می‌کنند.

در داخل کابین صندلی‌های چرمی برقی دوازده جهته در جلو به گرمکن، سردکن و ماساژور مجهز هستند. پدل‌شیفترهای پشت فرمان به رانندگان امکان تعویض دنده به‌صورت دستی را می‌دهند.

پنل در خودرو رم 1500 RHO
دکمه‌های کنترلی روی فرمان خودرو رم 1500 RHO

RHO در بهترین تیپ به سه نمایشگر در کابین مجهز است: صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ اینچی مخصوص راننده، صفحه‌نمایش ۱۴٫۵ اینچی برای سیستم اطلاعات‌سرگرمی و صفحه‌نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی برای سرنشین جلو.

پیکاپ جدید رم می‌تواند تا سه تن یدک‌کشی کند و ظرفیت حمل‌بار آن حدود ۶۹۰ کیلوگرم است. قیمت خودرو جدید رم از ۷۱٬۹۹۰ دلار شروع می‌شود و از امروز در آمریکا قابل سفارش است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا