zoomit

پایان ماه‌ها تنش؛ توییتر با پیشنهاد جدید ایلان ماسک موافقت کرد

پایان ماه‌ها تنش؛ توییتر با پیشنهاد جدید ایلان ماسک موافقت کرد

درحالی‌که تنها چند هفته تا برگزاری جلسه‌ی پنج‌روزه‌ی دادگاه باقی مانده، به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک و توییتر رسما به توافق رسیده‌اند. ماسک ساعاتی پیش در نامه‌ای به مدیران توییتر گفت که قصد دارد این شبکه‌ی اجتماعی را طبق قرارداد اولیه (پرداخت ۵۴٫۲۰ دلار برای هر سهم) تصاحب و توییتر را به شرکتی خصوصی تبدیل کند.

ایلان ماسک در پرونده‌ی جدیدی که برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده فرستاده است می‌گوید به شرط لغو شدن شکایتی که توییتر علیه او در دادگاه ایالت دلاور ثبت کرده، «برای بستن معامله با مفادِ تعیین‌شده اقدام می‌کند.»

به گزارش newslan، توییتر در بیانیه‌ای با تأیید دریافت نامه‌ی ایلان ماسک می‌گوید: «تصمیم شرکت این است که با مبلغ ۵۴٫۲۰ دلار به ازای هر سهم، قرارداد را ببندد.»

ایلان ماسک و توییتر ماه‌ها است که رابطه‌ی پرتنشی با هم دارند. ماسک پس از پیشنهاد برای تصاحب توییتر، گفت که از قرارداد عقب‌نشینی می‌کند چون تعداد حساب‌های بات و اسپم در این شبکه‌ی اجتماعی بسیار بیشتر از عددِ اعلام‌شده توسط توییتر است. توییتر در واکنش به این تصمیم از ایلان ماسک شکایت کرد.

جلسه‌ی پنج‌روزه‌ی استماع قرار است روز ۲۵ مهر برگزار شود و فعلاً خبری از لغو این جلسه منتشر نشده است. البته به دلیل موافقت توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک، به احتمال زیاد جلسه‌ی دادگاه لغو می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک باردیگر تغییر موضع داد: توییتر را با مبلغ اولیه می‌خرم
  • ماجرای ایلان ماسک و توییتر؛ آیا ماسک آمده تا توییتر را نجات دهد؟

ان لیپتون، استاد حقوق کسب‌و‌کار در دانشگاه تولین آمریکا، می‌گوید: «بسته شدن قرارداد قابل‌انتظارترین پایان ممکن بود. حل شدن پرونده‌ها قبل از برگزاری جلسه‌ی دادگاه یا قبل از استعفای نفر اول شرکت اتفاق نادری نیست، اما نکته‌ی عجیب این است که ایلان ماسک نتوانست حتی یک دلار از مبلغ نهایی قرارداد کم کند.» تصمیم ایلان ماسک برای بازگشتن به قرارداد نشان می‌دهد پرونده‌ای که توییتر علیه او تشکیل داد بسیار قوی بود. لیپتون می‌گوید ماسک از همان ابتدا می‌دانست که شانس کمی برای موفقیت در دادگاه دارد.

اریک تالی، استاد حقوق در دانشگاه کلمبیا نیز می‌گوید که از پیشنهاد ایلان ماسک برای تصاحب توییتر با قیمت قبلی متعجب شده است. البته اگر ایلان ماسک در دادگاه بازنده می‌شد، مجبور بود افزون‌بر هزینه‌ی ۴۴ میلیارد دلاری جریمه نیز پرداخت کند. ماسک با پیشنهاد جدیدش جلوی پرداخت جریمه را گرفت.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا