zoomit

ویندوز ۱۱ با پردازنده‌های پنتیوم ۴ اینتل اجرا می‌شود!

آزمایش جدیدی توسط یکی از کاربران توییتر به نام Carlos_SM1995 انجام شده است که با توجه به دستورالعمل‌های فعلی مایکروسافت و فهرست ارائه‌شده این شرکت برای پردازنده‌های سازگار با ویندوز ۱۱، غیرممکن به نظر می‌رسد.

به گزارش wccftech، این کاربر ویندوز ۱۱ را روی سیستم پانزده ساله خود با پردازنده پنتیوم ۴ اینتلی با شماره مدل ۶۶۱ و فناوری HT، نصب و فعال‌‌سازی کرده است.

پنتیوم ۴ اینتل در فهرست پردازنده‌های سازگار با ویندوز ۱۱ قرار ندارد و قرار نبوده از نظر فنی با این نسخه از ویندوز سازگار باشد.

مایکروسافت نیز مانند همه شرکت‌های ارائه‌دهنده سخت‌افزار و نرم‌افزار، همیشه در کنار مجموعه‌ سیستمی که برای اجرای هر نسخه از ویندوز معرفی می‌کند، فهرستی از حداقل مشخصات لازم را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قبل از انتشار ویندوز ۱۱، مایکروسافت اعلام کرده بود که تنها سیستم‌های مجهز به TPM 2.0 می‌توانند به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ را دریافت کنند.

به همین دلیل بیشتر شرکت‌هایی که می‌خواستند این ویندوز را روی کامپیوترهای خود نصب کنند، اقدام به ارتقای کامپیوترهایشان کردند؛ اما Carlos_SM1995 تصمیم گرفت با انجام آزمایشی ثابت کند که اگر برخی از قابلیت‌ها را غیرفعال کند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

او ابتدا قابلیت‌هایی مانند TPM، بوت امن (Secure Boot) و امنیت مبتنی بر مجازی‌سازی (VBS) را غیرفعال کرد و سپس سعی کرد تا ویندوز ۱۱ روی سیستم‌عامل خود اجرا کند.


نکته قابل توجه و جالب این آزمایش این است که بعد از نصب و فعال‌سازی ویندوز ۱۱، این سیستم می‌توانست به‌روزرسانی‌های معمول ارائه شده توسط Windows Update را دریافت کند.

در نگاه کلی، شاید نصب ویندوز ۱۱ بدون قابلیت‌های توصیه شده توسط مایکروسافت جالب باشد، اما باید در نظر گرفت که این اقدام امنیت سیستم را از بین خواهد برد و آن را در مقابل حملات برافزارها و وویروس‌ها آسیب‌پذیر خواهد کرد.

شما از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنید؟ این نخسه از ویندوز را در مقایسه با ویندوز ۱۰ چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا