zoomit

واکنش مدیرعامل تیک‌تاک به احتمال فیلترشدن در آمریکا: هیچ‌جایی نمی‌رویم

واکنش مدیرعامل تیک‌تاک به احتمال فیلترشدن در آمریکا: هیچ‌جایی نمی‌رویم

مدیرعامل تیک‌تاک در واکنش به امضای لایحه‌‌ای جدید به‌دست جو بایدن، اعلام کرد که عزم خود را جزم کرده است تا از ممنوع‌شدن این پلتفرم ویدئویی محبوب جلوگیری کند. هم‌اکنون ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی از این پلتفرم استفاده می‌‌کنند.

بایدن لایحه‌ای را امضا کرده است که به‌موجب آن، شرکت چینی بایت‌دنس (مالک تیک‌تاک) باید در مدت ۲۷۰ روز تیک‌تاک را به شرکتی خارجی بفروشد. اگر این اتفاق رخ ندهد، فعالیت تیک‌تاک در آمریکا متوقف خواهد شد.

شو زی چو، مدیرعامل تیک‌تاک،‌ بلافاصله بعد از امضای لایحه، ویدئویی از خود منتشر کرد و گفت: «مطمئن باشید جایی نمی‌رویم و همین‌جا هستیم. حقایق و قانون اساسی از ما حمایت می‌کنند و انتظار داریم که دوباره پیروز شویم. تیک‌تاک همچنان به فعالیتش ادامه خواهد داد و با محدودیت‌ها مبارزه خواهد کرد.»

بر‌اساس گزارش رویترز، نگرانی قانون‌گذاران ایالات متحده درباره‌ی دسترسی چین به داده‌های ساکنان آمریکا و نظارت بر آن‌ها به تصویب لایحه‌‌ی سنای ایالات متحده و مجلس نمایندگان آمریکا منجر شد.

تیک‌تاک قرار است به لایحه‌ی تصویب‌شده‌ی بایدن با ارائه‌ی درخواست اصلاحیه اعتراض کند. انتظار می‌رود کاربران تیک‌تاک گامی در این مسیر بردارند و دوباره اقدامات قانونی را علیه این لایحه به‌راه اندازند و به‌‌سرانجام برسانند.

در سال ۲۰۲۰، تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، برای ممنوعیت تیک‌تاک و پیام‌رسان چینی وی‌چت به ممانعت دادگاه برای انجام این کار منجر شد. در ماه نوامبر (آبان و آذر) گذشته، یکی از قاضیان آمریکایی در مونتانا توانست ممنوعیت ایالتی تیک‌تاک را از بین ببرد. قاضی ایالات متحده به‌دلیل نقض آزادی بیان کاربران، به لغو ممنوعیت تیک‌تاک در ایالت مونتانا حکم داد.

اگر بایت‌دنس نتواند تیک‌تاک را واگذار کند، فروشگاه‌های آنلاین اپل و گوگل و سایر شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند تیک‌تاک را دردسترس کاربران قرار دهند. باید دید که آیا بایت‌دنس موفق به نجات تیک‌تاک خواهد شد یا نه.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا