zoomit

واتساپ روی تماس‌ ویدیویی ۳۲ نفره کار می‌کند

واتساپ روی تماس‌ ویدیویی ۳۲ نفره کار می‌کند

به گزارش ورج، قابلیت جدید واتساپ به کاربران امکان می‌دهد لینکی مستقیم به تماس صوتی یا ویدیویی را با بقیه به اشتراک بگذارند. قابلیت Call Links در هفته‌ی جاری برای تمامی کاربران دردسترس قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند ازطریق بنری که در بالای تب Calls قرار می‌گیرد از آن استفاده کنند. به گفته‌ی واتساپ، کاربران برای دریافت قابلیت Call Links باید اپلیکیشن را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی کنند.

مارک زاکربرگ در پستی که روی فیسبوک منتشر کرد گفت قابلیت Call Links، اشتراک‌گذاری تماس‌ها را «با یک ضربه» امکان‌پذیر می‌کند. واتساپ چند ماه پیش به هنگام معرفی قابلیت WhatsApp Communities، ارسال لینک تماس به ۳۲ کاربر را آزمایش کرده بود. قابلیت Call Links افزون‌بر تماس صوتی از تماس ویدیویی نیز پشتیبانی می‌کند.

قابلیت Call Links واتساپ

مارک زاکربرگ می‌گوید واتساپ مشغول آزمودن تماس ویدیویی گروهی رمزنگاری‌شده است. در این حالت حداکثر ۳۲ نفر می‌توانند در تماس شرکت کنند. در حال حاضر واتساپ محدودیت هشت کاربره برای تماس‌های ویدیویی اعمال می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • حدس و گمان‌ها درباره اختلال عجیب واتساپ
  • واتساپ حذف دوطرفه پیام‌ها را تا دو روز پس از ارسال امکان‌پذیر کرد

افزایش ظرفیت تماس ویدیویی باعث می‌شود واتساپ رقیب قوی‌تری برای سرویس‌هایی مثل گوگل میت، مایکروسافت تیمز یا زوم باشد. گوگل میت و مایکروسافت تیمز امکان برقراری تماس‌های ۱۰۰ نفره را ممکن می‌کنند. ازطریق زوم می‌توان کنفرانس‌هایی ویدیویی با حضور حداکثر ۳۰۰ نفر برگزار کرد. البته این سرویس‌ها یک‌سری محدودیت‌ها برای حساب‌های رایگان دارند و بسیاری از کسانی که مشغول استفاده از واتساپ هستند ترجیح می‌دهند برای تماس‌های ویدیویی نیز از همین پیام‌رسان استفاده کنند.

واتساپ فعلاً به هیچ محدودیتی درباره‌ی مدت‌زمان تماس ویدیویی اشاره نکرده است. در صورت نبود محدودیت، واتساپ می‌تواند به یکی از بهترین سرویس‌های تماس ویدیویی برای تیم‌های کوچک تبدیل شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا