zoomit

هکرها مدعی نفوذ به سرورهای سونی شدند؛ کابوس سال ۲۰۱۱ تکرار می‌شود؟

هکرها مدعی نفوذ به سرورهای سونی شدند؛ کابوس سال ۲۰۱۱ تکرار می‌شود؟

گروهی هکری به نام Ransomed.vc ادعا می‌کند که «تمامی» سیستم‌های سونی را هک کرده و به دنبال دریافت باج از این شرکت بوده است. با رد درخواست هکرها، اکنون به‌نظر می‌رسد که Ransomed.vc قصد دارد تمامی اطلاعات محرمانه را بفروشد.

گروه هکری Ransomed.vc بخشی از فا‌یل‌ها را به‌صورت عمومی منتشر کرده است تا ثابت کند که به داده‌های سونی دسترسی دارد. در واکنش به این اتفاق، کاربران خدمات آنلاین سونی ازجمله خدمات گیمینگ، به‌شدت نگران شده‌اند و به‌دنبال روشی برای حذف حساب پلی استیشن می‌گردند.

این نخستین باری نیست که حمله‌ی سایبری سنگین علیه سونی ترتیب داده می‌شود. در سال ۲۰۱۱ گروهی از هکرها به سرورهای سونی نفوذ و اطلاعات هویتی ۷۷ میلیون کاربر PlayStation Network را به‌صورت عمومی فاش کردند. سونی در آن زمان مجبور شد به‌مدت ۲۳ روز سرویس PlayStation Network را به‌طور کامل غیرفعال کند.

ظاهراً هک جدید سونی به اندازه‌ی هک سال ۲۰۱۱ بحرانی نیست، اما همچنان بحث‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است. یک هکر با نام کاربری MajorNelson که ارتباطی به Ransomed.vc ندارد، می‌گوید این گروه دررابطه‌با دسترسی به داده‌های سونی دروغ می‌گوید. MajorNelson به‌طور مستقل داده‌های سونی ازجمله نام کاربری و رمز عبور سیستم‌های این شرکت را فاش کرده است.

فعلاً مشخص نیست که هک سیستم‌های سونی حقیقت دارد یا نه. این شرکت در بیانیه‌ای به وب‌سایت IGN گفته که تحقیق روی وقایع اخیر را شروع کرده است تا ادعاهای گروه Ransomed.vc را صحت‌سنجی کند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا