zoomit

هواوی HarmonyOS به ۲۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دست یافت

هواوی HarmonyOS به ۲۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دست یافت

امروز، ۲۸ آوریل (۸ اردبیهشت)، هواوی در حاشیه‌ی معرفی گوشی هوشمند تاشو هواوی Mate Xs 2، اعلام کرد که سیستم‌عامل HarmonyOS اکنون در چین ۲۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این نقطه‌ی عطف دیگری در مسیر پرفراز‌و‌نشیب هواوی برای موفقیت است.

به‌گزارش هواوی سنترال، یو چنگ‌دونگ، مدیر اجرایی و مدیر‌عامل Smart Device BG و Smart Car Solutions BU، اعلام کرد ۲۴۰ میلیون دستگاه هواوی به سیستم‌عامل HarmonyOS مجهز شده‌اند. این دستاوردی بزرگ برای شرکت مذکور محسوب می‌شود که تنها با حمایت مصرف‌کنندگان ممکن شده است.

با وجود موفقیت گسترده، HarmonyOS در‌حال‌حاضر در انحصار کاربران گوشی‌های هوشمند چینی است. بااین‌حال، طرفداران مشتاقانه منتظر هستند تا این سیستم‌عامل جدید را روی دستگاه‌هایشان اجرا کنند. ناگفته نماند هواوی تاریخ عرضه‌ مشخصی برای بازارهای خارج از کشور چین تأیید نکرده است.

نتایج میزان نصب Harmony OS

مقاله‌ی مرتبط:

  • HarmonyOS هواوی اکنون روی ۱۵۰ میلیون دستگاه اجرا شده است

HarmonyOS که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، سیستم‌عاملی چند‌هسته‌ای است که هواوی طراحی کرده و توسعه داده است. بعدها بنیاد Open Atom، سازمان مسئول پیگیری پیشرفت پروژه‌های منبع‌بازی مانند OpenHarmony، کد منبع‌باز این نرم‌افزار را به‌اشتراک گذاشت و مدیریت کرد.

HarmonyOS 1.0 در حاشیه‌ی کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد؛ اما آن زمان فقط از نمایشگرهای هوشمند پشتیبانی می‌کرد. پس‌از‌آن، این شرکت شروع به ساخت نسخه‌ی دوم سیستم‌عامل خود کرد. نسخه‌ی جدیدی که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، از پلتفرم‌های جدیدی پشتیبانی می‌کرد و این‌بار گوشی‌های هوشمند نیز به این گروه اضافه شدند. همین امر باعث شد که توجه افراد بیشتری به HarmonyOS جلب شود.

جدا از اکوسیستم دستگاه هواوی، HarmonyOS در بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه سخت‌افزاری شخص ثالث نیز نصب شده که یکی دیگر از گام‌های بزرگ برای شرکت مذکور است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا