zoomit

هواوی پتنت جدیدی برای ارسال پیامک ازطریق ارتباط ماهواره‌ای ثبت کرد

هواوی پتنت جدیدی برای ارسال پیامک ازطریق ارتباط ماهواره‌ای ثبت کرد

هواوی همچنان به ثبت اختراعات جدید ادامه می‌دهد. این شرکت اخیراً پتنت منحصربه‌فردی برای ارسال پیام‌های کوتاه متنی ازطریق ارتباطات ماهواره‌ای ثبت کرده است که نکات جالبی در آن دیده می‌شود.

به گزارش HuaweiCentral، جدیدترین گواهی حق‌اختراع هواوی با عنوان «روش ارسال پیامک، دستگاه‌های مرتبط، تجهیزات و رسانه‌های ذخیره‌سازی قابل خواندن» ثبت شده است. با توجه به این پتنت، به‌نظر می‌رسد غول فناوری چینی احتمالاً روی ویژگی جدید پیام کوتاه و پشتیبانی از آن در محصولات هوشمند مختلف کار می‌کند.

با مرور جزئیات پتنت جدید هواوی، مشخص می‌شود که این اختراع درواقع روشی کاربردی برای ارسال پیام‌های کوتاه به دستگاه‌های دیگر ارائه می‌دهد. درنهایت این ویژگی به کاربران اجازه خواهد داد در مناطقی که دسترسی به پوشش شبکه‌ی موبایلی یا اینترنت وجود ندارد، برای درخواست کمک، پیام‌های متنی به دیگران ارسال کنند.

روش کارکرد سیستم ارسال پیامک ماهواره‌ای هواوی

دو بخش مهم در کل مکانیزم ارسال پیامک ماهواره‌ای هواوی وجود خواهد داشت؛ پایانه‌ی اول و پایانه‌ی دوم. اولین ترمینال به شبکه‌های موبایلی متکی است و پیام کوتاهی را به ترمینال دوم ارسال می‌کند.

پتنت هواوی برای ارسال پیامک ازطری ماهواره

مقاله‌ی مرتبط:

  • هواوی: هرگز دست از تلاش برای بقا برنمی‌داریم
  • هواوی گوشی‌های سری Mate 50 را برای بازارهای جهانی معرفی کرد

مرکز پیام در مرحله‌ی بعد بررسی می‌کند که آیا ترمینال دوم در شبکه‌ی ارتباطی ماهواره‌ای قرار دارد یا خیر؛ به‌محض این‌که مرکز، مکان شبکه را شناسایی کند، اطلاعات به اولین ترمینال ارسال خواهد شد.

بار دیگر ترمینال اول، پیام کوتاه را به ترمینال دوم ارسال می‌کند تا بتواند داده‌ها را دریافت کرده و به آن‌ها واکنش نشان دهد. بدین‌ترتیب این ویژگی به کاربران کمک می‌کند بتوانند در هر زمان و هرمکانی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

هواوی تا این مرحله تعداد زیادی پتنت درحوزه‌ی ارتباطات ماهواره‌ای ثبت کرده است. علاوه‌براین سری Mate 50 این شرکت با قابلیت کاربردی Beidou معرفی شد. این شرکت اخیراً روش‌های ارتباطی و برنامه‌های کاربردی ارتباطات ماهواره‌ای را نیز ارائه داده است. ازطرف دیگر اخباری درمورد معرفی Mate Xs 2 منتشر شده است و شاید این دستگاه با پشتیبانی از قابلیت ارسال پیامک ازطریق ماهواره‌ معرفی شود. به‌هرحال فقط زمان می‌تواند نشان دهد هواوی در آینده از این قابلیت در چه محصولاتی استفاده خواهد کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا